Kezdőlap > kenyér/ brot > a tökéletes kenyér 2. – mi legyen az öregtésztával?

a tökéletes kenyér 2. – mi legyen az öregtésztával?

10. április 2010 Hozzászólás Go to comments

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

pár napja írtam a tökéletes kenyérröl, aztán eltelt gyorsan pár nap, anélkül, hogy hírt adtam volna arról,  milyen is lett. mindenkit, aki izgult itt, hogy mi lett a kenyérrel és velem, megnyugtathatok, hogy tényleg nagyon jó lett. már szinte el is felejtettem, hogy annyiszor kellett dagasztani és pihentetni, hogy már-már kezdtem azt hinni, sosem kerül a sütöbe. mondjuk elfelejtettem bevagdosni a tetejét, de ez aztán az egyetlen dolog, amit kifogásolhattam rajta, mert hát az a bizonyos tökéletes kenyér tényleg tökéletesnek bizonyult. héja ropogós (de nem annyira, mint a dagasztás nélküli kenyéré)   belseje puha és laza szerkezetü, könnyen lehet vágni, két napig friss maradt többre nem volt lehetösége, mert gyorsan elfogyott.

legközelebb kíserletezni fogok teljes kiörlésü liszt használatával. 

már csak egy kérdésem lenne a tökéletes kenyérrel  kapcsolatban: az öregtészta maradékát gondolom a következö kenyérhez felhasználhatom. meddig lehet az öregtésztát a hüröben tárolni? kell-e a további feldolgozásakor valamire ügyelni?

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kategóriák:kenyér/ brot
  1. 11. április 2010 - 10:51

    hát ez tök jó! fogalmam sincs, meddig lehet tárolni:) de majd a pékkirálynők biztos megmondják. Nálam azóta is ott van a hűtőben:)

    • stampoasis
      11. április 2010 - 11:27

      🙂 akkor ma délután még egyszer nekiállok🙂

  2. 11. április 2010 - 20:24

    Szia! Limara azt írta, hogy kb. 1 hétig lehet hűtőben tárolni, de mélyhűtőbe is be lehet tenni. Én is odatettem egy adaggal, remélem, jó lesz.

  3. Moha
    13. április 2010 - 16:17

    Dobozban egy hét- 10 nap a sima hűtőben. Ha nem használod el,akkor 25 dkg-os csomagokban fagyaszd le. Konyhapulton kienged és dolgozol vele.
    Bármi kenyérféléhez,péksütihez tedd hozzá nyugodtan,a mennyekbe emeli:)

  4. Moha
    13. április 2010 - 16:21

    Azt meg elfelejtem,hogy nagyon szép lett a kenyér,ügyes vagy! Legközelebb az 50 dkg lisztből lecserélhetsz 10-20 dkg-ot teljesőrlésűre,vagy grahamra. Figyeld a tésztát,így kellhet még hozzá plusz 2-3 ek.víz, a tk.liszt felvesz többet! Ha nagyon elszánt vagy,akkor több is lehet a tk.liszt,de akkor emeld meg az öregtésztát 30 dkg-ra,az élesztőt is egy picivel,mondjuk 18 gr-ra.

  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

