Kezdőlap > aus dem backofen, gyors, könnyü, sütöben sült, schnell+gelingt leicht, vkf > XXXIII. VKF!!! gabonafélék – (nálam tavasziasan medvehagymával kombinálva) – bärlauch-fleischbällchen mit dreierlei reis

XXXIII. VKF!!! gabonafélék – (nálam tavasziasan medvehagymával kombinálva) – bärlauch-fleischbällchen mit dreierlei reis

11. április 2010 Hozzászólás Go to comments

mi mást választhatott volna limara témának mint a gabonaféléket! szerencsére nem kenyeret vár tölünk. viccesen is nézne ki, ha minden résztvevö a limara receptjeiböl állítaná össze pályamüvét;-) azt hittem, nem fogok ebben a témában fözni, mert az ég világon semmi ötletem nem volt. idöm pedig pláne nem, hogy keressek valamit. aztán a véletlen úgy hozta, hogy tegnap este röviddel zárás elött még elszaladtam a lidl-be, ahonnan csodaszép medvehagymával tértem haza. innentöl adva is volt, hogy mi lesz a mai estebéd (vasárnap mindog csak reggelizünk és est-ebédelünk).

elöljáróban annyit, hogy a rizs ugye a világ nagyrészén fö táplálkozási forrás. nekem sokáig meghasonlott viszonyom volt hozzá. a tejbetrizsben vagy a menzai rizseshúsban kiteljesedett a rizs élvezete. néha volt  ugyan rizs köretként, de ezt inkább csak az eszemmel tudom, mint sem kulináris emlékeimböl.  nem hagyott komoly nyomot bennem.  aztán jött az uncle-ben-es korszak. ismét maradandó élmények nélkül. nem is csoda, hogy magam sem tudtam a közelmúltig rizst fözni. mármint zacskó nélkül. vagy összeragadt vagy szétesett. én pedig szerettem volna olyanra, mint amilyet a kínai étteremben szoktak adni, mindegy milyen egyebként a kaja minösége, a rizs mindig jó szokott lenni. ennek egy titka van: az a bizonyos kínai elektromos rizsfözö. nem nagy etvasz. az enyém 16 euróba került. amióta megvan, szinte minden héten kerül rizs az asztalra. egy kis víz, só rizs, 15-20 perc múlva kész a rizs. sosem fö szét, mindig gördülös, nem ragad össze.

különben amióta van egy szép vastag falú kis lábasom ,tudom, hogy abban is kiválóan lehet rizst fözni.

az elején a basmati rizs volt a kedvenc, amelyet felváltott a jázmin, majd a himalaya. mostanában a legszívesebben a “vegyes rizst” tálalom fel:  1/2 basmati, 1/4 vadrizs, 1/4 camargue vörös rizs formában.  ebben az a jó, hogy a rizsnek magának is nagyon kellemes karakteres íze van, ráadásul azok is szívesen és jó étvággyal megeszik, akik különben nem nagy rizs rajongók. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

mivel azért a rizs magában bármilyen finom is, csak kicsit unalmas, készültek hozzá kísérönek medvehagymás húsgombócok paradicsommártásban: 6 db nagyobb paradicsomot, forróvízzel leforráztam, héját lehúztam és egy tepsiben elömelegített sütöben, 180 fokon 20 percet sütöttem. sóztam, borsoztam. tettem hozzá egy fél tubus paradicsomot és 2 dl vizet.

50 dkg darálthúst egy tojással, sóval, borssal, római köménnyel (aki nem szereti, ki is hagyhatja), 2 ek zsemlemorzsával, egy nagy marék apróra vágott medvehagymával, majd gombócokat formáltam belöle és lisztben meghempergetve tettem a paradicsomos szószba. 180 fokon 40 percet sütöttem. 10 perccel a sütés vége elött 2-3 ek tjszínnel meglocsoltam. 

bärlauchseit ich meinen 16-euro-reiskocher habe, kommt viel öfter reis auf unseren tisch. denn ohne konnte ich nie guten reis zubereiten. entweder war der reis zusammengeklebt, oder verkocht, oder wasweissich… nie so, wie ich ihn vom chinesen um die ecke kannte. denn auf eins ist immer verlass: der reis beim chinesen ist immer perfekt gekocht. das geheimnis ist eben der reiskocher. der ist idiotensicher, und man kann niemals etwas falsch machen.  nach basmatireis, himalaya-reis, jasminreis ist der aktuelle liebling der gemischte reis: basmati, wild und roter camargue-reis.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA         da man aber reis pur nicht auftischen kann, bin ich immer auf der suche nach etwas leckerem, was man sozusagen nebenbei servieren kann. als ich samstag abend kurz vor dem ladenschluss bei lidl war, habe ich noch wunderbaren bärlauch entdeckt. es war mir sofort klar, was ich für heute abend kochen werde: bärlauch-fleischbällchen in tomatensosse.

ofen auf 180 °C vorheizen. 6 große tomaten mit kochendem wasser übergießen, haut abziehen, salzen + pfeffern und im backofen ca. 20 minuten backen.

500 g rinderhack mit einem ei, 2 el paniermehl, salz+pfeffer, römischem kümmel (man kann ihn auch weglassen) und 100 g kleingehacktem bärlauch vermengen. die fleischbällchen in die tomatennsoße geben und in 40 minuten fertigbacken. 10 minuten vor dem schluss 2-3 el sahne dazugeben.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

  1. 12. április 2010 - 05:56

    De jól néz ki!!

    • stampoasis
      14. április 2010 - 20:36

      lúdanyó, köszönöm szépen! örülök, ha tetszik😉

  2. duende
    12. április 2010 - 15:10

    Hihetetlenül guszta! Összefutott a nyála számban…🙂

    • stampoasis
      14. április 2010 - 20:37

      duende,
      neked is ízlene, abban egészen biztos vagyok!

  3. 12. április 2010 - 16:58

    Sieht echt gut aus! Hackbällchen plus Tomatensauce geht ja auch immer, oder?
    Hoffe ich komme bald mal in einen gescheiten Buchenwald, dass ich auch noch Bärlauch verarbeiten kann bevor er anfängt zu blühen!

    • stampoasis
      14. április 2010 - 20:39

      anikó, witzig, dass wir beide gerade in den letzten tagen hackfleischbällchen gekocht haben😉 mit tomatensauce oder in der suppe – die kleinen runden dinger machen jeden mann glücklich🙂

  4. 12. április 2010 - 18:03

    Nagyon tetszik, megenném, de nyomban:))))

    • stampoasis
      14. április 2010 - 20:39

      ízlésszindróma, mi kétszerre ettük. érdemes belöle mindjárt duplaadagot készíteni😉

  5. 14. április 2010 - 07:13

    Nokedli, bocs, nem válaszoltam. Kaptál a Lidlben medvehagymát? Sehol máshol nem láttam azóta sem.
    Jaj de istenien néz ki ez a gombóc….hm….
    Amit meg én mostanában nem találok, az a rucola. A Reweben kaptam biót nemrég, de az olyan is volt:(
    Szép napot!

    • stampoasis
      14. április 2010 - 20:40

      erika, köszie még egyszer a tippet. szerencsém volt, még kaptam a lidl-ben medvehagymát. még két csomag vár a hütöben feldolgozásra. remélem péntek estig kibírja…

  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

