Kezdőlap > aus dem backofen, cékla, gemüse, im ofen gebacken, sütöben sült > sült cékla – rote beete im ofen gebacken

sült cékla – rote beete im ofen gebacken

13. augusztus 2013 Hozzászólás Go to comments

ha megkérdezem az ismeröseimet, hogy szeretik-e a céklát, a legtöbben elhúzzák a szájukat. nem csoda, hiszen a legtöbbünknek a cékláról csak az üveges savanyú cékla jut eszébe. ha jól emlékszem, a menzán is adták valamihez, de mihez is?

pedig a cékla  fantasztikus zöldség: tele van antioxidánsokkal, amelyek a sejteket külső szabad gyökök támadásától védik. gátolja a ráksejtek szaporodását, vérképző, jó hatással van a sav-bázis egyensúlyra, csökkenti a magas vérnyomást és szabályozza a máj anyagcsere-folyamatait.

lehet fözni is, de én jobban szeretem sütve: 180 °C-on kb. 45 perc alatt sülnek meg céklák (megmosva, de nem meghámozva, egészben egyesével alufóliába csomagolva egy tepsibe téve, 1-2 dl vizet a tepibe öntve). ha nem sietek, hagyom a céklákat a tepsiben kihülni, miután elzártam a sütöt. ha sietek, akkor jól megégetem a kezem, de egy kis gyakorlattal egész jól le lehet szedni az alufóliát és lehúzni a cékla héját. érdemes többet is sütni egyszerre, a hütöben min. 2 hétig eláll.

kockára vágva, olívaolajjal meglocsolva, kis sóval, csipet köménymaggal (frissen összetörve) és frissen örölt borssal mennyei. lehet hozzákeverni fokhagymát vagy hagymát, utóbbit olajon megfuttatva.

hogy ne vesszen kárba a zöldje, azt is összvágtam apróra, 2 perc alatt olívaolajon megsütöttem. kikapcsoltam a tüzhelyet, meglocsoltam 1-2 kanál balzsamecettel és még melegen összekevertem a sült céklával. tálaláskor megszórtam pirított szezámmaggal és meglocsoltam joghurttal. nagyon szeretem, ahogyan  a cékla sötétrózsaszínre festi a joghurtot.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

wenn ich jemanden frage, ob er rote beet mag, erhalte ich meistens nur einen  etwas unentschlossenen gesichtsausdruck. frei nach dem motto, was kan man an rote beete schon mögen?

eine menge. denn sie ist  blutdrucksenkend, bindet freie radikale, krebshemmend, wirkt sich positiv auf den säure-basen-haushalt aus, hat eine nachweislich günstige wirkung auf die leberfunktion etc.

man kann die rote beete auch kochen, aber ich finde sie im ofen gebackem viel besser im geschmack. bei 180 °C in ca. 45 minuten werden die gewaschenen, nicht geschälten, einzeln in alufolie gepackten  (und in ein auflaufform mit 100-200 ml wasser gelegten)  rote- beete-knollen fertiggebacken.

die knollen aus der aliufolie  nehemn und pellen (die scahle kommt ziemlich leicht ab), in würfel schneiden. mit olivenöl, salz, pfeffer und kümmel  und etwas knoblauch würzen. man kann auch eine wziebel in etwas öl leicht anbraten und darunter rühren.

das rote-beete-grün habe ich in etwas olivenöl leicht angebraten, und auf dem ausgeschalteten herd paar minuten stehen lassen. einen schoss balsamessig hinzugegeben und die noch lwarmen rote-beete-würfel daruntergerührt.

mit sesamkartoffeln und joghurt  serviert. die farbe des sich in kräftiges  rosarot verfärbenden joghurts sieht wunderschön aus.  und die rote-beete schmecken sehr lecker.

  1. huber mariska
    6. november 2013 - 19:34

    a céklárólmég annyit, hogy én nagyon sűrűn készítek nyers salátát a következőképpen: cékla, sárgarépa, hagyma, alma reszelve, bele só, olivaolaj és balzsamecet. önmagában is finom, de köretnek is mennyei..

  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

