Kezdőlap > egészséges, magyar, magyaros, vegetarianus/ vegetarisch, zöldség > kovászos uborka – sommerliche salzgurken ungarischer art

kovászos uborka – sommerliche salzgurken ungarischer art

1. augusztus 2013 Hozzászólás Go to comments

a kovászolni való uborkákat alaposan megmostam, végüket levágtam, keresztem bevágtam. egy nagy üvegbe tettem egy csokor kapor felét és 6-8 cikk fokhagymát, belerakosgattam az uborkákat, a tetejére tettem a kapor másik felét. 1 liter vizet felforraltam, tettem bele egy púpozott  evökanál sót és ráötöttem az uborkára. a legtetejére tette egy szelet megpirított kenyeret, majd lefedtem az üveget egy kistányérral és kitettem a napra érni. 2-3  nap napsütés és meleg nyári hömérséklet elég volt ahhoz, hogy elkészüljön a kovászos uborka. a kenyeretn kivettem, a levét leszürtem, az uborkákat a lével egy csavaros üvegben a hütöbe tettem, mert csak jéghidegen az igazi.

DSCF5131

man nehme: ein großes gurkenglas, viele kleine einlege-gurken, viel dill und knoblauch, 1 liter wasser (aufgekocht mit einem guten esslöffel salz), eine scheibe getoastetes weissbrot und viel sonne.

in das gurkenglas die hälfte vom dill und 6-8 knoblauchzehen geben. die kleinen gurken wacshen, die enden abschneiden, über kreuz einschneiden und in das glas geben, mit dem kochenden salzigen wasser aufgießen, die zweite hälfte vom dill und das brot darauflegen, mit einem kleinen teller abdecken und an einen sonnigen platz stellen.  nach 2-3 tagen sonne und sommerlichen temperaturen kann man das brot entfernen, den leckeren gurkensaft einmal abseihen und die gurken mit dem saft in einem verschließbaren glas in den kühlschrank stellen. gekühlt genießen!

Vélemény, hozzászólás?

