Kezdőlap > ünnep/ feierlichkeiten, vegetarianus/ vegetarisch, winter/ tél > a húsmentes alternatíva – die vegetarianische alternative

a húsmentes alternatíva – die vegetarianische alternative

25. december 2012 Hozzászólás Go to comments

a legtöbb ember számára elképzelhetetlen, hogy a karácsonyi asztalra ne kerüljön valami sült húsféle. a vegetariánusokat le is szokták kicsit sajnálni, hogy mi mindenröl maradnak le így ünnepek táján (is). szerintem ez egy általán nincs így, söt bizton állíthatom, hogy  egy kis fantáziával, jó alapanyagokból és megfelelö füszerezéssel a hagyományos ünnepi ételekhez hasonlóan finom  menüt lehet készíteni – hús nélkül is.

így került nálunk az ünnepi asztalra  sáfrányos-birsalmás kukoricafasírt vöröskáposztával és krumpligombóccal.

a vöröskáposzta és a krumpligombóc receptjét nem írom le, mindenki ismeri öket😉

a kukoricafasírthoz összekevertem 5 dkg lisztet, 1 csipet sütöport, sót, frissen örlölt fehér borsot és köménymagot, csipet csípös paprikát, egy tojássárgáját és 1 dl tejet. állni hagytam 20 percet, majd hozzákevertem egy 20dkg konzervkukoricát (lecsöpögtetve), majd egy felvert tojásfehérjét. kevés 8közepesen forró) olajban evökanálnyi halmokat képezve sütöttem ki, mindkét oldalon 1-2 percet sütve.

a sáfrányos-birsalmaszószhoz elöször a vékony szeletekre vágott birsalmát kevés vajon2 ek cukorral megszórva megsütöttem, leöntöttem 1 dl fehérborral,  fedö alatt 2-3 percet hagytam puhulni. a birsalma szeleteket kiszedtem és betettem  a 100 °C-ra elömelegített sütöbe. a serpenyöbe tettem kis olajat, amelyen 1 kis fej apróra vágott hagymát és egy fokhagymacikket megdinszteltem, felönöttem 1 dl tejszínnel, 1 dl vízzel, sóztam, megszórtam friss fehér borssal, csipetnyi sáfránnyal.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

die meisten menschen können sich ein weihnachtsmenü ohne fleisch gar nicht vorstellen. vegetarier werden oft bemitleidet weil sie um weihnachten herum auf einiges verzichten müssen.  irrtum. mit einiger phantasie, frischen zutaten und gewürzen kann man ein festliches menü, auch ohne fleisch zubereiten. so gab es bei uns maiskrapfen mit safransauce, quitten,rotkohl und kartoffelklößen.

maiskrapfen: 50 g mehl mit einem eigelb, 100 ml milch, einer prise backpulver,  salz, frisch gemahlenem weissen pfeffer, kümmel und chili verrühren und 20 minuten stehen lassen. einedose maiskörner abtrofen lassen und hinzugeben, eiweiss steif schlagen und unterrühren. öl nicht zu stark erhitzen und maismassen mit einem esslöffel portionieren und von beiden seiten je 1-2 minuten braten.

safran-quitten-sauce: die quitten in dünnen spalten schneiden und in etwas butter und zucker von beiden seiten anbraten, mit weisswein ablöschen und zugedeckt in 3-4 minuten weich werden lassen, aus der pfanne nehmen und in den auf 100°C vorgewärmten backofen stellen. in die pfanne etwas öl geben, und eine kleingehackte zwiebel und knoblauch andünsten. 100 ml sahne und 100 ml wasser, eine prise salz, safran und frisch gemahlenen pfeffer  hinzugeben.

  1. Még nincs hozzászólás.
  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

