Kezdőlap > egészséges, föétel, gemüse, gyors, schnell+gelingt leicht, spárga > narancsos spárga rukolasalátával – orangen-spargel mit rucola

narancsos spárga rukolasalátával – orangen-spargel mit rucola

29. május 2012 Hozzászólás Go to comments

a spárga egyszerüen megunhatalan. annyiféleképpen lehet elkészíteni, ráadásul olyan gyorsan, hogy még a legfárasztóbb munkanap sem lehet akadálya az elkészítésének.

a fehér spárgát meghámoztam. a közhiedelemmel ellentétben ez korántsem ördöngösség, föleg, ha naponta spárgát hámozunk. én krumplihámozóval szoktam, tényleg gyorsan megy.

egy serpenyöben egy evökanálnyi vajat felforrósítottam és felöntöttem egy narancs levével. kicsoit sóztam, adtam hozzá egy teáskanálnyi barnacukrot, egy csipet csilipelyhet, hagytam összeforrni, majd beletettem a spárgákat és fedö alatt 5-8 perc alatt félpuhára föztem. egy második narancs levét hozzáöntöttem, egy kis darabka hideg vajat dobtam még hozzá.

mialatt megsült a spárga éppen megfött pár szem új krumpli, megpirult egy marék szezámmag és megmostam a rukolasalátát. tálaláskor még megszórtam piros borssal.

narancsos spárga

spargel wird nie langweilig. zum einen sind die zubereitungsmöglichkeiten so zahlreich, zum anderen die gerichte sind so schnell fertig, dass selbst der längste arbeitstag keine ausrede erlaubt, am abend keinen spargel zu essen. okay, das schälen nimmt etwas zeit in anspruch, aber wenn man fleissig am spargelschälen ist, geht es auch recht fix. ich benutze übrigens einen kartoffelschäler.

ein esslöffel butter in einer großen pfanne erhitzen, den saft einer orange, eine prise salz + chiliflocken, einen teelöffel braunen zucker,  hinzugeben, kurz aufkochen lassen. die geschälten spargel hineinlegen und zugedeckt in 5-8 minuten halbweich werden lassen. den saft einer zweiten orange und noch ein wenig butter hinzugeben. während die spargel fertig sind, ein paar neue kartoffeln kochen, eine handvoll sesamkerne leicht anrösten und den rucola wacshen. zum servieren noch rosapfeffer darüber bröseln.

  1. Még nincs hozzászólás.
  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

