Kezdőlap > de jó, sajt > füszeres pácolt sajt – eingelegter gewürzkäse

füszeres pácolt sajt – eingelegter gewürzkäse

9. szeptember 2010 Hozzászólás Go to comments

dalla cucina  oldalán bukkantam a füszeres ácolt sajt receptjére, amiröl eszembe jutott egy régesrégen készített (és nagyon finom) svájci virslisaláta. virsli híján azon nyomban nekiálltam dalla cucina füszeres pácolt sajtját megcsinálni. igaz csak egyféle sajt volt itthon (de legalább  volt) és salotta nem volt (de legalább volt vöröshagyma).

a receptet dalla cucina engedélyével idemásolom, de elöre figyelmeztetek mindenkit, aki utánzásra adja a fejét, ne kezdje el kóstolgatni a pácot. én ugyanis felelösséget nem vállalok érte, ha magában megeszi majdnem mindet. én úgy csináltam, hogy az elején a pácot  kóstolgattam, aztán az arányok megtartása végett, a sajtkockákat eszegettem. így is, úgy is nagyon jó volt.  

1 ek olívaolaj
2-3 db salottahagyma
½ tk szemes feketebors
1 tk koriandermag (én édesköménymagot tettem bele, mert korianderem nem is volt és nem is szeretem)
6 db borókabogyó
½ mk chilipehely
1 db babérlevél
50 ml fehérbor
300-350 ml alaplé
1 ek lágy alma- vagy birsbalzsam
500 g alpesi sajt

1. egy edényben felhevítem az olajat és üvegesre párolom benne a vékony szeletekre vágott hagymát. közben mozsárban durvára töröm az egész fűszereket és 5 percre a hagymához adom. hozzáöntöm a bort, hagyom, hogy elpárologjon, majd pár perc múlva mehet bele az alaplé. jó néhány percig hagyom fődögélni. félrehúzom és hagyom, hogy kihűljön.

2. közben kisebb darabokra vágom a sajtot és a kihűlt páclébe forgatom. lefedve hideg helyen pár órát vagy egy napot állni hagyom.
(8 személyre köretnek)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kategóriák:de jó, sajt
  1. Thea
    12. szeptember 2010 - 11:49

    Upps, ich kann leider kein Ungarisch… Ich hoffe sehr, dass es weitergeht mit deutschen Übersetzungen der oft mehr als interessanten Rezepte.

    • stampoasis
      12. szeptember 2010 - 11:52

      hallo thea, uuups, sorry, irgendwie habe ich die deutsche übersetzung diesmal total vergessen. ich werde es bald nachholen.

      es freut mich sehr, dass dir meine rezepte gefallen😉

  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

