Kezdőlap > fleisch, hús, nudeln, paradicsom, tészta > paradicsomos borjú-golyók zöld tésztával – 15. vattenfall cyclassics: kalbs-bällchen in tomatensauce mit grünen nudeln

paradicsomos borjú-golyók zöld tésztával – 15. vattenfall cyclassics: kalbs-bällchen in tomatensauce mit grünen nudeln

15. augusztus 2010 Hozzászólás Go to comments

15. alkalommal került megrendezésre hamburgban a világ második legnagyobb kerékpáros versenye, amelyen bárki részt vehet. a táplálkozási szakértök azt állítják, hogy elözö este jó sok szénhidrátot kell enni. ennek jegyében készült nálunk ez a színpompás vacsora.

mr. nokedli eredménye a bizonyíték, hogy tényleg hatékony: idén másodszor indult neki a távnak és 1:31 alatt (37,27 km/h) ért célba, túlszárnyalva tavalyi eredményét. a végösszesítésben a 750., a korosztályában 239. helyet megszerezve.  jövöre talán a 100 km-es táv kerül bevételre.

paradicsomos tészta

2 ek olívaolajat felforrósítottam és rádobtam 6 közepesen nagy négybevágott paradicsomot, hagytam jól átsülni (nem bajlódtam a héjának elözetes lehúzásával, amikor leesett a héja szépen kihalásztam a serpenyöböl azokat), majd hozzáadtam  2 cikk fokhagymát, egy apró kockákra vágott répát és egy vékonyra felszeletelt édesköménygumót. sóztam, borsoztam és lefedve alacsony lángon hagytam összeföni.

25 dkg borjúhúst összekevertem egy tojás sárgájával, sóval, borssal és apróra vágott bazsalikommal, valamint 1-2 ek zsemlemorzsával. apró gombócokat formáztam vizes kézzel és a paradicsomos szószban kb. 20 percet hagytam készre föni azokat. tálalás elött löttyintettem hozzá 1 ek tejszínt, majd bazsalikommal megszórva zöldtésztán tálaltam.

gyorsan2zum 15mal fand heute  in hamburg das weltweit größte jedermann-radrennen vattenfall cyclassic statt. laut ernährungsexperten sollte man am vorabend viel kohlenhydrate essen. 

mr. nokedli hat nach diesem abendessen seine zeit aus dem letzten jahr wesentlich verbessert: die 50 km wurden in 1:31 mit 37,27 km/h durchschnittgeschwindigkeit zurückgelegt. somit hat er in der gesamtwertung platz 750, in seiner altersklasse platz 239 erreicht.  es scheint also zu funktionieren. lecker und schnell ist es obendrein auch.

piros kömény für die tomatensauce habe ich  6 große geviertelte tomaten in 2 el olivenöl angebraten, 2zerdrückte knoblauchzehen, eine kleingewürfelte möhre und in scheiben geschnittene fenchelknolle dazu, gesalzen, gepfeffert und zugedeckt köcheln lassen. die haut der tomaten habe ich nach und nach (nachdem sie sich gelöst haben), so einzeln “rausgefischt”. während die tomatensauce schon köchelte, habe ich 250 kalbshack mit einem eigelb, salz, pfeffer, klein geschnittenem basilikum und 1-2 el semmelbrösel verarbeitet und mit nassen händen kleine fleischbällchen daraus geformt. dieese in die sauce gegeben und in ca. 20 minuten  auf kleiner flamme fertiggekocht, zum schluss mit 1 el sahne verfeinert und auf grünen nudeln mit basilikum bestreut serviert.

Kategóriák:fleisch, hús, nudeln, paradicsom, tészta
  1. Eszter
    15. augusztus 2010 - 19:45

    Számtani példa: ha 1 óra 31 perc alatt ért célba mr. nokedli, és átlag 37,27 km/h-s sebességgel tekert, akkor mekkora volt a táv?
    Ugye nem csak én vagyok gyenge matekból?😦

    Olvasom tovább a posztot!

    • stampoasis
      15. augusztus 2010 - 19:52

      hihi, a német szövegbe beírtam, hogy 50 km😉 de tényleg szöveges feladatnak is jó.

      vigasztalásként elmondom, hogy mi a reggelinél (a verseny után) hasonlót akartunk kiszámolni, csak más átlagsebességgel. végül abban maradtunk, hogy ceruza és papír nélkül egyikünk sem képes kiszámolni😉 vagy😦

  2. Eszter
    15. augusztus 2010 - 19:48

    Na elolvastam a receptet is! Guszta! Én tavasszal csináltam hasonlót, viszont előtte olivaolajon átsütöttem a gombócokat. Ja, és még nyersen tettem bele parmezánt is. Mi is zöld tésztával ettük (trombita alakú, nem tudom a nevét :)).

    • stampoasis
      15. augusztus 2010 - 19:53

      nem volt kedvem sütögetni (tudod a büz miatt és így meg is spóroltunk egy serpenyöt), kicsit szét is estek, de csak kicsit és nem volt zavaró.

  3. Eszter
    16. augusztus 2010 - 07:14

    Akárhogy számolgattam, mindig kb. 55 km jött ki😦

    A gombócokat abban a serpenyőben sütöttem ki, amiben utána a paradicsomszószt csináltam. És még az is eszembe jutott, hogy zsemlemorzsa helyett apróra tört sós kekszet tettem bele.

    • 16. augusztus 2010 - 09:31

      akkor jól számoltál, mert az 50km-es táv tényleg 55 km volt. csak ezen itt már senki sem akad fenn, mert évek óta így van. csak hivatalosan 50 km😉

      tényleg ez jó ötlet ugyanabban sütni/ fözni. már csak a büdös olajszag venné el töle a kedvem😉

  4. 16. augusztus 2010 - 21:13

    Hhhhh, paradicsomos kaja!😀
    Ráadásul húsgombóc! Fan vagyok!
    Gyönyörű, csodálatos, guszta!
    Nem is csodálom, hogy ennyi energiát adott…🙂

  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

