Kezdőlap > gemüse, gyors, könnyü, schnell+gelingt leicht, zöldség > sült retek – gebratene radieschen

sült retek – gebratene radieschen

2. június 2010 Hozzászólás Go to comments

bevallom sosem jutott volna eszembe a szép ropogós tavaszi retket megsütni. a retek úgy jó, ha friss és roppanós. a kicsit csípös retekíz számomra a tavasz csalhatatlan jele. ezért aztán sokáig elég szkeptikus voltam a sültretek-receptekkel kapcsolatban. egyszerüen nem tudtam elképzelni, mi lehet abban a jó, ha a sütés által a retekíz eltünik. aztán, amikor sokadik gasztrobloggerként dalla cucina oldalán is olvastam a sült retekröl, gonddoltam itt az ideje mégis kipróbálnom. tulajdonképpen csak kíváncsiságból és mert az eddigi dalla-cucina-receptekben sem csalódtam.   

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

akármilyen szekptikus is voltam, be kell vallanom: nagyon finom volt. meg merem kockáztatni  a kijelentést, hogy halhoz ennél finomabbat nem ettem. mr. nokedli nevében fel kell tennem a kérdést: lehetne-e a retket félbevágni? mert akkor könnyebb lenne villára szúrni és egy fél retek könnyebben befé az ember szájába. persze ez a retek méretétöl függ.

a retekszemeket levágtam a szárról, úgy hogy egy kis zöld is maradjon rajta. megmostam, szárazra töröltem. egy marék diót apróra vágva egy külön száraz serpenyöben olaj hozzáadása nélkül megpiritottam, majd félretettem. a retekszemeket egy kiskanálnyi ghín közepes tüzön megpirítottam (max 2-3 perc, különben a piros szín gyorsan odalesz). a tüzröl levéve hozzákevertem egy fél citrom héját, dióolajat, sóztam, borsoztam, egy kevés fehér balzsamecettel savanyítottam, petrezselyemzölddel megszórtam.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

ich gebe zu: es war nocht meine idee, das radieschen anzubraten. es kommt nämlich knackig und frisch bestens zur geltung. dazu der leicht scharfe radieschengeschmack – frühling pur. deswegen war ich mehr als skeptisch, als ich die gasztroblogger-berichte über das gebratene radieschen gelesen habe. ich konnte mir nicht vorstellenn, was an warmen radieschen so spannend sein soll. bis ich dalla cucinas rezept gelesen habe. auf einmal war mir die sache ein versuch wert gewesen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

die radieschen habe ich von den grünen blättern abgeschnitten, so dass ein wenig grün dran blieb, ich habe sie gewaschen und getrocknet. in einer kleinen extra-pfanne habe ich eine handvoll gehackte walnüsse ohne zugabe von öl geröstet. in einer großen pfanne habe ich butterschmalz erhitzt, die radieschen etwa 2-3 minuten bei mittleren hitze angebraten, vom feuer genommen, die abgeriebene schale einer halben zitrone dazugegeben, gesalzen, gepfeffert, mit walnussöl  und weissem balsamico beträufelt.

die gebratenen radieschen  waren eine perfekte und sehr schmackhafte begleitung zum lachsfilet.   

  1. 3. június 2010 - 05:15

    Irtó jól néz ki! Én nem vagyon nagy zöldségpusztító, a többiek meg konzervatívabbak, így lehet, hogy kimarad.

    • stampoasis
      4. június 2010 - 19:18

      jókaja, annyi jókaja van, mindenki megtalálja a magának tetszöt😉 ráadásul nem is lehet mindent kipróbálni, sajnos😦 ha errejársz, csinálok neked szívesen egy próbaadagot.

  2. 3. június 2010 - 19:51

    Das klingt gut, kommt auf die Merkliste😉

    • stampoasis
      4. június 2010 - 19:19

      martin, ich kann mir gut vorstellen, dass die die gebratnenen radieschen gut schmecken würden. vielleicht mit frischen wildkräutern, statt petersilie?

  3. 4. június 2010 - 14:45

    Und von dem Radieschengrün gab’s ein Pesto?

    Klingt wirklich interessant, die gebratenen Radieschen

    • stampoasis
      4. június 2010 - 19:29

      ulrike, ich habe im letzten jahr soviel radieschenpesto gemacht, dass ich es irgendwann nicht mehr sehen konnte. aus diesem grund habe ich mich dieses jahr mit bärlauchpesto zugedeckt🙂 aber dein radieschenpesto neulich hat total lecker geschmeckt. vielleicht mache ich am wo´ende doch ein gläschen?😉

  4. 4. június 2010 - 21:38

    Aha, “Válasz” heißt “antworten”😉 Ja, mit Brennnessel-Gundermann – das probier ich aus…

    • stampoasis
      5. június 2010 - 07:12

      martin, nett von dir, dass du nicht aufgegeben hast und geschafft hast, zu antworten😉 so lernt man fremde sprachen..

  5. 4. június 2010 - 23:00

    Orsi, hú, de megkönnyebbültem, hogy ízlett!:) Mondjuk a friss, ropogós retket én is nagyon szeretem, de ez is egy jó kis kirándulás volt. Így még köretnek is jó grillezésnél.
    Legközelebb mogyorót pirítok mellé, de a dióolajat megtartom, az a kombináció sem lehet rossz!

    Retekpestot csináltam a maradék levelekből, de vagy a levelek nem voltak túl zsengék, vagy nem is tudom, de engem nem vett le annyira a lábamról. Tulajdonképpen egyáltalán nem, de biztosan bennem van a hiba:))) Annyi jó dologból lehet pestot keverni, egyszer kimaradhat a retek is:))

    • stampoasis
      5. június 2010 - 07:56

      mamma, tényleg nagyon finom volt, az elöbb már válaszoltam, de eltünt:(
      szerinted a nagyobb retkeket (milyen furán hangzik a retek többesszámban) ketté lehet vágni? mert akkor könnyebb lenne villára szúrni😉

      én tavaly csináltam retekpesztót, de vagy azért mert rögöt több üveggel vagy azért, mert nekünk sem jött be annyira (talán épp, mert a levelek nem voltak megfelelöen zsengék), nem volt kedvem hozzá az idén. viszont a múltheti rendezvényen ettem az ulrike által készítettböl, amely nagyon jó volt.

  6. 11. június 2010 - 13:07

    Gebratene Radieschen klingen sehr ungewöhnlich, aber toll! Das kommt auf meine Nachkoch-Liste🙂

    Viele Grüße und schöner Tag noch,
    Juliane

  7. 11. június 2010 - 23:57

    was fuer eine grossartige Idee. wir haben haufenweise radieserl im Garten und an Lachs mangelt es auch nicht. DANKE!

  1. 11. augusztus 2010 - 13:36
  2. 22. július 2013 - 18:55

Vélemény, hozzászólás?

