Kezdőlap > dessert, desszert, kuchen, sütemény > nagyon gyors barack-túrótorta – käse-pfirsich-torte

nagyon gyors barack-túrótorta – käse-pfirsich-torte

24. április 2010 Hozzászólás Go to comments

születésnapra készült ez a nagyon gyors túrótorta. pillanatok alatt összekeverhetö, sütöben 40 perc alatt megsülö finomság, amelyben az a legjobb, hogy minden hozzávalót be lehet spajzolni arra az esetre, hogy ha hirtelen kell valami finom édességet tenni az asztalra. elrontani egyenesen lehetetlen. egyetlen hátránya van: pillanatok alatt elfogy.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

75 g puhavajat összekevertem 10 dkg cukorral, 2 tojással, csipet sóval, 25 dkg túróval, 20 dkg krémsajttal, 5 dkg grízzel, 1 citrom reszelt héjával, 2 ek citromlevével. a végén hozzáadtam egy barackbefött felét (apró kockákra vágva), beleöntöttem egy sütöpapírral kibélet 20cm-es tortaformába, a tetejét szépen kiraktam barackkal. 160  C°-on légkeveréses sütöben (anélkül 175 °C). 40 percet sütöttem. hagytam a formában kiülni, majd óvatosan egy tortatányérra ügyeskedtem.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

eine schnelle und superleckere geburtstagstorte wurde heute gebacken, deren vorteil  nicht nur die extrem kurze zubereitungszeit ist, sondern man kann die zutaten für alle fälle immer im vorratsshrank haben. so hat man immer alles parat, für den fall des falles. ein nachteil ist zugegebenermaßen, dass der kuchen in nullkommanichts aufgegessen wird. aber was soll´s, solange es dem geburtstagskind mundet.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

für eine 20 cm tortenform: 75 g weiche butter mit 100 g zucker, 2 eier, einer prise salz, 250 g magerquark, 200g doppelrahm-frischkäse, 50 grieß, 2 el frisch gepresstem zitronensaft, 1 tl abgeriebener zitronenschale vermischen, eine halbe dose pfirsiche in kleinen würfeln schneiden und darunterrühren, den “quark-teig” in eine mit backpapier ausgelegte tortenform geben, mit den restlichen pfirsichspalten dekorieren, im vorgewärmten backofen bei 160°C (umluft oder  bei 175°C unter- und oberhitze) ca. 40  minuten backen.

Kategóriák:dessert, desszert, kuchen, sütemény
  1. 25. április 2010 - 20:38

    Ez nagyon gusztusos! Batárom imádja a túrós könnyű tortákat. Biztosan megcsinálom nemsokára.🙂

  2. 29. április 2010 - 08:56

    Egy gyors kérdés mindjárt az elején! Krémsajt gyanánt te mit teszel bele? Itt ezzel lehet meg fogok dolgozni, hogy mi a csuda a neve, persze nem biztos, de ha megyünk bevásárolni Németországba, akkor be tudom szerezni. Esetleg mascarpone nem jó helyette?

    • 29. április 2010 - 09:29

      csilla,

      én philadelphia-t szoktam (vagy valami más hasonló krémsajtot=frischkäse). elvileg mascarpone is jó, csak azzal nekem az a gondom, hogy ugye az nagyon kalóriadús. én ilyenkor úgy csalok, hogy 50%-50% mascarpone és túró (=quark). ilyenkor azzal gyözködöm magam, hogy a fele ugye milyen egészséges😉

  3. 29. április 2010 - 11:51

    Én is ezeket gondoltam, köszönöm, hogy segítettél! Na, majd megcsináljuk, talán most hétvégén, aztán referálok! Ez a győzködés jó, majd ezzel biztatom a családot, hogy vannak benne egészséges dolgok is!🙂

  4. 1. május 2010 - 17:34

    Elkészítettük, finom volt, sőt nagyon finom!
    Valóban hibás a recept, de nálunk más hiba is elfordult, nem csak az volt a hibája, hogy kevés, de ráadásul még melegen ette meg a banda! :))) Nagyon nagyon fini tényleg, köszönöm ezt a receptet, még Dávid fiam is el tudná készíteni! :)))

    • stampoasis
      1. május 2010 - 21:25

      csilla, nagyon örülök🙂 javaslom, hogy dávid készítse csak nyugodtan pl. valami más gyümölccsel. pl. meggybeföttel (az eredeti receptben az volt), vagy majd ha jön az öszibarackszezon friss barackkal, vagy… vagy….

  5. Debi
    16. július 2010 - 01:39

    Sokáig nem látogattam magyar oldalakat és most, hogy nekifogtam, meglep, hogy a Philadephia-t krémsajtnak nevezi mindenki. Talán úgy lenne forgalmazva a szuperekben? Ugyanis a “cream cheese”, azaz “frischkäse” szavaknak a helyes forditása krémtúró. Talán jó volna felhivni a Philadelphia krémtúró magyar forgalmazóinak erre a figyelmét .
    A propos, nagyon finomakat főzöl…🙂

  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

