Kezdőlap > kenyér/ brot > a tökéletes kenyér – 3. sütésre kenyérsütöben

a tökéletes kenyér – 3. sütésre kenyérsütöben

14. április 2010 Hozzászólás Go to comments

OLYMPUS DIGITAL CAMERA          

a múlt héten sütöttem elöször “a” tökéletes kenyeret. elsö menetben igyekeztem a receptet betartani.  a második menetben a liszt 1/3 részét teljes kiörlésü búzaliszttel helyettesítettem. ez is nagyon jó lett, de mr. nokedli megjegyezte, hogy ö azért sajnálja, hogy a kenyérsütögéppel már nem sütök, pedig abban már olyan jó kenyereket szoktam összehozni. az igazsághoz tartozik, hogy jó egy éve vettük és azóta tényleg csak a vasárnapi zsemlénket vesszük a pékségben, különben mindent én sütök ill. a gép. én nem voltam mindig elégedett, neke gyakran kicsit száraznak tünt másnapra a kenyér.

azért hízeleg, hogy az év eleje óta kb. 10-12x sütötttem a dagasztás nélküli kenyeret és  mr. nokedli már aggódik, mi lesz, ha egyáltalán nem használom majd a kenyérsütöt.

én pedig azon morfondíroztam egész nap munkaidöben, hogy sütni is kellene, és a maradék öregtésztát is fel kellene használnom, este hét elött nem leszek otthon. mi legyen? arra jutottam, hogy kipróbálom az öregtésztát a kenyérsütöben. akkor simán 3 óra alatt kész a kenyér, anélkül, hogy foglalkoznom kellene vele. ha müködik, ahogyan elgondoltam, még sokkal finomabb és lazább is lesz, mint a gépi kenyereim különben. mivel nagyon izgultam, hogy túl nagyra megnöhet a kenyér és pl. kifolyik a formából, ami ugye katasztrófális lett volna, 20 dkg öregtésztához csak harmad mennyiségü lisztet stb.-t tettem.

most vettem ki, nagyon úgy látszik, hogy müködött:) most már mehetek aludni….

külön köszönöm mohának a segítö hozzászólásokat és dr. peppernek, hogy lelkiekben velem volt és szorított, hogy nekem is tökéletes legyen “a” kenyér.  

Kategóriák:kenyér/ brot
  1. Még nincs hozzászólás.
  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

