Kezdőlap > gyors, könnyü, schnell+gelingt leicht > galette: hajdina palacsinta gombás-zöldfüszeres raguval – galette mit pilzragout und kräuter

galette: hajdina palacsinta gombás-zöldfüszeres raguval – galette mit pilzragout und kräuter

20. március 2010 Hozzászólás Go to comments

már írtam egyszer a galette-röl. ezt a bretonyi hajdinalisztböl készülö palacsinta-specialitást olyan sokféleképpen lehet készíteni, hogy nagyon praktikus azokra a napokra, amikor nem tudjuk mit fözzünk és/ vagy abból szeretnénk, ami éppen van itthon. nekem ma éppen gomba volt.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

elöször bekevertem a palacsintát (ugyanis a tésztát min. 30 percet pihentetni kell) a következökböl: 15 dkg hajdinaliszt, só, 2 tojás, 2 dkg olvasztott vaj és 15, dl jéghideg víz.

a gombás-zöldfüszeres raguhoz egy 1 fej salotta hagymát apróra vágtam és 50 dkg gombával (nekem csiperke volt, de lehet többféle is, ha kéznél van)  5 dkg vajon átpirítottam, 1,5 dl fehérborral, 1 dl tejszínnel, 0,5 dl tejföllel (ez lett az én créme doublé-m) felöntöttem, sóztam, borsoztam adtam hozzá 2 el magvas mustárt. hagytam hogy alacsony tüzön besürösödjön. ekkor hozzákadtam a zöldfüszereket: tárkony, bazsalikom, petrezselyem, zamatos turbolya.

a hajdinapalacsintákat forró serpenyöben kisütöttem (8 db lesz belöle), egy-egy palacsintára tálaláskor tettem a gombás raguból, megszórtam reszelt sajttal, az autentikusság kedvéért egy kemény francia sajtdarabot használtam fel erre a célra:  comté. mellé salátát ettünk.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

ich habe über das französische gallette bereits geschrieben (bretonische fladen von buchweizen). die schmecken so lecker und sind ideal für die resteverwertung, dass man öftre mal was neues ausprobieren kann. sie schmecken einfach immer! ich hatte gerade champignons im kühlschrank, die dringend aufgebraucht werden sollten.

zuerst habe ich den teig angerührt, denn er muss mindestens 30 minuten stehen: 

150 g mehl, etwas salz, 200 ml milch, 2 eier glatt rühren. 125 ml eiskaltes wasser und ­20 g geschmolzene butter unterrühren.

dann habe ich die pilze (ca. 500 g, falls vorhanden gemischt)  putzen und klein schneiden. eine schalotte-zwiebel fein würfeln.

für das pilzragout die pilze mit den schalotten in 50 g butter kräftig ­andünsten, mit weißwein und crème double ablöschen. 2 el körnigen senf , salz­ und pfeffer  zugeben und auf kleiner flamme cremig einkochen lassen. estragon, petersilie, basilikum und kerbel untermischen. ­

in einer Pfanne (20-22 cm Ø) erhitzen und nacheinander in etwas butter 8 pfannkuchen backen.

beim anrichten auf die Mitte der ­Pfannkuchen das pilzragout verteilen und die teigseiten zur mitte falten. die ­galettes mit käse (comté) bestreuen und sofort ­servieren. ­wir haben einen leckeren grünen salat dazugegessen.

  1. 21. március 2010 - 06:58

    Pont minden van itthon hozzá, mintha direkt ehhez vásároltam volna be 🙂

    • stampoasis
      21. március 2010 - 11:05

      na akkkor hajrá, lúdanyó! nálam is így került az asztalra:)

  2. 21. március 2010 - 09:54

    Nagyon tetszik ez a recept. Mit csinálsz, hogy a konyha a palacsintasütés után ne egy egész napig büzöljön az olajszagtól?

    • stampoasis
      21. március 2010 - 11:07

      notburga, én az olajszagot úgy kerülöm el, hogy vajat használok:) érdekes módon a “palacsintaszag” nem zavar. de ugyaneböl az okból nem szoktam semmi rántottat sütni. szagelszívó ide vagy oda, szerintem mégis büzlik utána a lakás napokig:(

  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

