Kezdőlap > exotisch, föétel, fleisch, gyümölcs, gyors, könnyü, schnell+gelingt leicht > ananászos csirkemell – ananas-huhn

ananászos csirkemell – ananas-huhn

17. március 2010 Hozzászólás Go to comments

huszonvalahány éve az egzotikus ételek netovábbja volt számomra  az ananászos csirkemell, ha jól emlékszem lajos mari tollából. csirkemellen és ananászkonzerven kívül fokhagyma, szójaszósz és egy kis tejszín kellett hozzá. annyira különleges volt a szokásos ételek  mellett, hogy mindig nagyon örültünk, ha ez volt az ünnepi ebéd. se friss gyömbérröl, se kókusztejröl, se szezámmagról nem hallottam még akkortájt. amikor a hétvégén eszembe jutott a recept, rögtön ezek a további exotikus-összetevök ugrottak be hozzá és így is készítettem.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA            

4 személyre: 40 dkg apró kockákra vágott csirkemellett kevés mogyoróolajon megpirítottam, hozzányomtam két cikk fokhagymát, kevés ananászlevet (ill. a konzerv levét) adtam hozzá és idönként megkeverve 10 percig sütöttem. ekkor hozzáadtam az ananászt, egy kis darab gyömbért, a szójaszószt, 2 dl kókusztejet és további 10 perc alatt készre föztem. 1 kiskanál kukoricakeményítövel besürítettem. bazmati rizzsel, pirított szezámmaggal és petrezselyemmel megszórva tálaltam. koriander ugyan autentikusabb lett volna, de az nem volt és egyébként sem tudom sajnos még homöopatikus mennyiségben sem megenni.

P3144480neu-1 vor über zwanzig jahren war dieses ananas-huhn das exotischste, was ich mir vorstellen konnte. es war dermaßen anders, als alle üblichen speisen, dass wir uns immer sehr gefreut haben, wenn wieder mal “asiatisches essen” auf den tisch kam. die zutaten waren recht übersichtlich: eine dose ananas, huhn, sojasauce, knoblauch und sahne. ich kannte damals weder ingwer, noch sesam, geschweige denn kokosmilch. als mir am wochenende dieses rezept in den sinn kam, habe ich bereits eine etwas verfeinertere version zubereitet:

für 4 personen habe ich ca. 400 hühnerbrust kleingeschnitten und in etwas erdnussöl angebraten, zwei gepresste knoblauchzehe, salz kamen dazu. nach 10 minuten habe ich den ananassaft, ein kleines stück inwer dazugegeben, die sojasauce, 2 dl kokusmilch dazugegeben und weitere 10 minuten geköchelt. zum schluss wurde das ananas-huhn mit gerösteten sesamkernen und petersilie bestreut und auf reis serviert. koriander wäre zzwar passender gewesen, aber ich kann mag koriander überhaupt nicht.

  1. 19. március 2010 - 17:57

    Tetszik ahogy készítetted, mert nálam is ez volt a helyzet, hogy volt egy idő, hogy ananászos csirkét, ettem ananászos csirkével:)))

  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

