tarte tatin

7. március 2010 Hozzászólás Go to comments

mindenféle mendemondák keringenek a neten: az egyik szerint a  francia tatin növérek elfelejtették beletenni a tésztát a tortaformába, a másik szerint kicsúszott egyikük kezéböl a torta és gyümölcsös felével esett vissza a formába, mire fel betették megint a sütöbe, így karamellizálódott az alja, ami aztán a teteje lett. akárhogy is, a tarte tatin mai napig fogalom és a francia desszert egyik netovábbja. amióta kaptam egy szuper tarte-tatin-formát gyakori vendég nálunk. föleg amióta olvastam, hogy  az eredeti recept tésztáját mélyhütött leveles tésztával lehet helyettesíteni. 10 perc elökészülettel, 30 perc sütéssel nagyszerü desszert varázsolható:

16 dkg cukorból, 6 dkg vajból, egy vanília rúdból és egy csipet tengeri sóból világos karamellt készítek egy tatin fomában. belefektetek 3-4 db cikkekre vágott és meghámozott almát. lefedem mélyhütött leveles tésztával, majd az eläömelegített sütöben 200 °C-on 30 percig sütöm. a sütöböl kivéve 10 percig állni hagyom, majd egy lapos tányérra kiborítom. vaníliafagylalttal vagy tejszínnel langyosan-hidegen egyszerüen megunhatatlan! a 10 percet mindenképpen várjuk ki, ezalatt az alma beszívja magába a karamellt. a maradék pedig a tészta alá folyik és geyáltalán nem lehet érezni, hogy leveles tésztát használtunk.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

ganz egal, wie die tarte-tatin entdeckt wurde. ob die schwester tatin im 19. jh. den teig vergessen hatten oder ob sie die fertige apfeltorte haben fallen lassen. das ergebnis ist feine französische (d)ess(ert)kultur:die tarte-tatin.  seit ich eine geniale tarte-tatin-form besitze, ist sie bei uns regelmäßig auf dem (dessert)tisch. besonders seit ich gelesen habe, dass man den mürbeteig durch blätterteig ersetzen kann.  aus 160 g zucker, 60 g butter, eine vanilienstange und einer prise meersalz in der tatin-form karamell zubereiten. die 3-4 äpfel in scheiben geschnitten in die karamell legen, mit zwei “blätterteig-platten” zudecken und ca. 30 minuten bei 200 °C backen. raus aus dem ofen ca. 10 minuten stehen lassen, in dieser zeit verbinbdet sich der karamell mit den äpfeln.   mit vanille-eis oder schlagsahne servieren.OLYMPUS DIGITAL CAMERA

  1. 8. március 2010 - 09:10

    Ein Stück bitte zum frühstück jetzt? Geht das?😉
    Sieht großartig aus!

    • stampoasis
      8. március 2010 - 21:42

      anikó, danke🙂 zum frühstück backe ich eine frische tarte tain, einverstanden?

  2. 8. március 2010 - 19:12

    Fúú, szuperül néz ki a torta, jó dolog az a forma is nagyon, én még nem csináltam soha csak nézgettem eddig jól sok borított torta receptet, de a klasszikus almás lehet a legjobb, piteformában szerintem hamarosam megpróbálom hátha abban is működik.

    • stampoasis
      8. március 2010 - 21:43

      ízlésszindróma, én ajándékba kaptam a tarte-formát. szerintem a piteformában is sikerülni fog, tutira müködik;-)

  3. Dr Ducsai Henrietta
    25. november 2011 - 15:28

    Fahéj nem kell hozzá?Most sütöm fahéj nélkül,de olyan hiányérzetem van:-)

  4. 28. november 2011 - 09:03

    de kell. ill. a franciák nem szoktak, de anélkül nekem is hiányérzetem van:)

  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

