Kezdőlap > fleisch, hús, magyar, magyaros, magyaros föétel > magyar konyha: paprikás csirke – ungarisch für anfänger. lektion 1. paprikahuhn

magyar konyha: paprikás csirke – ungarisch für anfänger. lektion 1. paprikahuhn

21. február 2010 Hozzászólás Go to comments

a tegnapi nap tökéletes volt. végre kiötöltük, hogyan lehet minimális eröfeszítéssel plusz dolgozófelületet (konyhapultot) kialakítani a konyhában. mellékesen a dolgozó szobai asztalom felülete megduplázódott.

a legjobb mégis egy kedves barátnöm látogatása volt. karin megkért, hogy fözzünk együtt valami magyar ételt. nagyon szívesen tettem ezen kérésének eleget, mert megtiszteltetésnek vettem, hiszen karin az általam ismert emberek közül azon kevesek egyike, aki nagyon szeret és tud is fözni.  azt pedig még senki sem tette meg, hogy csak azért menjen el magyarországra, hogy meglátogassa azt az országot, ahonnan én származok. ugye nem kell külön említenem, hogy az unicomot is szereti?  emelett fantasztikusan aktív (nem írom ide, hogy hány éves jó párral több, mint én, de ha én harmincvalahány év múlva csak fele ennyire aktív leszek, annak nagyon tudnék majd örülni sajnos már most látszik, hogy nem leszek. abban egyeztünk meg, hogy karin kikeres valamit a tölem kapott magyar szakácskönyvböl és bármi legyen is az, azt együtt készítjük el. izgultam is pár napot, hogy csak nehogy az eszterházy rostélyost kérje (azzal ugyanis sok éve már egyszer jól befürödtem), aztán kicsit csalódott voltam, amikor a paprikás csirke lett a hön áhított vacsora. valahogy úgy voltam vele, hogy ne már…  miért pont paprikás csirke! titokban valami izgalmasabbat reméltem. na de a szabály, az szabály, mégsem mondhattam, hogy keressen valami jobban fogamra valót. a csirkepaprikást ugyanis vakon, ízlelöszerveim beadása nélkül bármikor elkészítem nokedlistöl.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

kellemesen csalódtam, öröm volt hosszú idö után újra fözni. ráadásul lazán el tudtam az elkészítés csínját-bínját mondani, és hagyni karint fözni, nem kellett görcsölnöm, hogy valami nem sikerül. kicsit furcsa volt, hogy a szakácskönyvböl kellett volna fözni. attól a ponttól, hogy 1 kiskanál paprikát kellett volna hozzátenni, rá sem néztem többet a receptre…

1 nagy fej hagymát kevés zsiradékon üvegesre pirítottunk, levéve a tüzröl jó sok piros paprikát és egy kevés vizet kevertünk bele, visszatéve a tüzre beletettünk a húsokat (mr. nokedli csak csonttalan húst eszik, ezért került bele mellehúsa is), sóztuk, kevés vizett öntöttünk alá és hagytuk 40 percet lefedve sülni. a biztonság kedvéért néha ránéztünk és megforgattuk a húst. ekkor hozzátettünk egy csíkokra vágott paprikát és egy közepes paradicosmot. amikor a hús leválik a combról (ill. a bokáról), akkor már biztosan jó a hús is. 1 dl tejszínt elkevertem 0,5 dl cremé fraiche-sel (itt nincs renden tejföl) és a hökiegyenlítéssel (ami nálam mindig 2×4+2 ek forró lé) hozzáadtuk a csirkéhez.

nokedlivel ettük – de az majd a következö lecke lesz…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA         ich habe mich darüber riesig gefreut, als meine freundin, karin, ihren wunsch geäußert hat, mit mir ungarisch kochen zu wollen.  sie ist ein ganz wunderbarer mensch, der nicht nur sehr gut kochen kann, sondern tausend andere dinge macht – ich wäre froh, wenn ich in x jahren nur die hälfte davon  täte…. sie ist auch der einzige mensch, der meinetwegen nach ungarn gereist ist, um mein heimatland näher kennenzulernen.

paprikahuhn

wir  sind so verblieben, dass sie ein rezept aus dem ungarisch kochbuch, das sie vor einiger zeit von mir geschenkt bekommen hat,  aussucht. ganz egal was… das werden wir kochen. sie konnte ja nicht ahnen, dass das paprikahuhn eine meiner leichtesten übungen ist. zumal mit nokedli (das ist der name meines blogs)! umso angenehmer war dann das gemeinsame kochen:

eine große zwiebel wurde in etwas butterschmalz  angedünstet, der topf vom feuer genommen, 4 teelöffel süße paprikapulver und etwas wasser daruntergerührt. der topf kam zurück  auf das feuer, das fleisch dazu (2 keulen – von karin fachgerecht jeweils in zwei teilen zerlegt sowie hühnerbrüste für mr. nokedli, der sich weigert, fleisch mit knochen zu sich zu nehmen). gesalzen, ein teelöffel scharfe ungarische paprikacréme dazu, etwas wasser und zugedeckt auf kleiner flamme in etwa 40 minuten  gar werden lasen. dann eine paprikaschote in streifen geschnitten und eine tomate geviertelt dazugeben.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

wenn sich das fleisch von den knochen löst (an den knöcheln), ist es fertig. 1 dl sahne und 0,5 dl créme fraiche gut verrühren, ca. 10 esslöffel von der heissen soße dazugeben und das ganze dann zu der heissen flüssigkeit im topf geben (durch diesen sog. temperaturausgleich wird verhindert, dass die sahne ausflockt…). mit selbstgemachten nockerln/ spätzle serviert….  das wird die nächste lektion sein…

  1. 22. február 2010 - 07:26

    Jól néz ki. Szombaton én is paprikás csirkét főztem és ahogy olvastalak: sosem gondolkodom, mit hogyan, miből mennyit, hanem szinte csak feldobom és már kész is. Úgy látszik ez egy tényleg annyira magyaros étel, hogy szinte gondolkodni sem kell rajta🙂

    • stampoasis
      27. február 2010 - 08:29

      bodza, igen, tényleg csak megszokásból dobja össze az ember és kész. teljesen meglepödtem, amikor barátnöm kérdezte, hogy mikor tesszük bele aaz apróra vágott paprikát – mert én azt sosem szoktam. ha netántán mégis, akkor egészben dobom a csirkére.

  2. 22. február 2010 - 09:06

    Könnte ich auch mal wieder vertragen! Wird am Wochenende gekocht🙂 Und so schön angerichtet, daran hapert es ja ganz oft bei mir *seufz*
    Der erste Teil Deines deutschen Textes, ist übrigens doppelt im Beitrag …

    • stampoasis
      27. február 2010 - 08:31

      anikó, beim anrichten heisst es auch wieder: übern! übern! üben! bei mir ist es oft so, dass einfach die zeit fehlt, um alles drumherum hübsch zu drapieren.

      danke für den hinweis – das doppelte habe ich gleisch gelöscht…

  3. 22. február 2010 - 10:10

    Nálam is bármikor jöhet a paprikáspipi🙂 Egyszerüen nem tudom megunni!

    • stampoasis
      27. február 2010 - 08:33

      ancsika, én ezeregy éve nem föztem. nem azért mert untam volna, hanem egy idöben valahogy nem tudtam jól megemészteni és mindig teljesen rosszul voltam (evés után).

  4. 22. február 2010 - 10:28

    Azt a hét meg nyolcát!
    Hát milyen gyönyörű már ez a pipi?
    Étteremben nem ilyen gusztusos az elkészített étel, nagyon profi vagy!🙂

    • stampoasis
      27. február 2010 - 08:34

      raindrop, nagyon aranyos vagy. azt hiszem csirkepaprikásban minden magyar háziasszony (de h…én hangzik) profi!

  5. 23. február 2010 - 22:05

    Ari a kakas:) a fotón! és nyami paprikás csirke, de rég csináltam, pedig nagyon szeretem:))) egyszerű, de nagyszerű!

    • 27. február 2010 - 08:36

      ízlésszindróma, ez az amit sosem értek a szakácskönyvekben: a paprikás csirke mellé odateszik a kakas fotóját…

  6. 26. február 2010 - 16:16

    De jó kis étel ez (is!) Remélem, az egész könyvet végigfőzitek!:)

    • 27. február 2010 - 08:37

      napmátka, nagyon jó ötlet! a barátnömnek tetszene, de mivel idönként figyelnie kell a kilóira nem biztos, hogy sikerül megnyernem a projektre;-) a saját kilóimról most nee is beszéljünk…

  7. 28. február 2010 - 16:24

    Igen, ez nálam is csak akkor készül már, ha osztrák vendégeim vannak. Akkor mi is örülünk neki, de magunknak már nem nagyon fözöm. Nagyon gusztán fotóztad! Látszik, hogy nem vagy kezdö.

    • stampoasis
      28. február 2010 - 19:22

      notburga, köszönöm szépen. ami a kezdöt illeti, én még jócskán odasorolom magam. de igyekszem sokat tanulni. sokszor csak utólag látom, mit kellett volna másképp.

  8. 4. augusztus 2014 - 20:10

    I read this paragraph completely concerning the resemblance of newest and earlier technologies, it’s remarkable article.

  1. 14. március 2010 - 18:55
  2. 14. március 2011 - 19:33

Vélemény, hozzászólás?

