Kezdőlap > fleisch, hús > hátszín mustáros gombaszósszal – rumpsteak mit senf-pilzsauce

hátszín mustáros gombaszósszal – rumpsteak mit senf-pilzsauce

19. február 2010 Hozzászólás Go to comments

ma kihasználtam a munkáltatóm adta lehetöséget, mely szerint pénteken 12-töl akár haza is lehet menni vagy bárhova máshova. nem siettem el, félkettöig még dolgoztam, de aztán letéve a lantot ugyan bár a kép nem egészen pontos, a munkám ugyanis sokkal prózaibb, de a lant mégis jobban hangzik, mintha azt írnám, hogy letéve az egeret, példának kedvéért. szóval olyan korán itthon voltam, hogy simán megtudtam fözni is és lássatok csodát napfényben fényképezhettem. olyan jó volt és nem is emlékszem, mikor volt ilyen utoljára.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA         a hátszínt egy felforrósított vas serpenyöben kevés ghín mindkét oldalon 3-3 percet sütöttem, majd betettem a 100°C-ra elömelegített sütöre, kb. 15-20 percre. ezalatt a maradék zsiradékra dobtam a gombát, majd 1 dl tejszínnel és egy kanál tejföllel 5 percet föztem, míg a szósz elkezdett besürüsödni. ekkor tettem hozzá 2 teaskanál magvas mustárt, sót, borsot, csipetnyi csilit és egy jó löttyintés marsalát, majd kis lángon hagytam tovább sürüsödni. a végén petrezselymet is szórtam bele. rumpsteakheute habe ich die flexible arbeitszeit ausgenutzt und war bereits kurz nach zwei zu hause. als ich mit dem kochen fertig war, schien sogar noch die sonne.

die rumpsteaks habe ich in einem sehr heissen schmiedeesernen pfanne in etwas ghi von jeder seite ca. 3 minuten angebraten, dann in den vorgewärmten backofen bei 100°C für ca. 15-20 minuten geschoben. in die noch heisse pfanne habe ich die pilze gegeben, kurz angebraten, mit 1 dl sahne und 1 el cremé fraiche  aufgegossen, 5 minuten köcheln lassen, gesalzen, gepfeffert, 2 tl körnigen senf, ein wenig chili und einen guten schuss marsala dazugegeben, auf kleiner flamme solange köcheln lassen, bis die soße etwas eingedickt ist.    OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Kategóriák:fleisch, hús
  1. 19. február 2010 - 21:10

    Schön klassisch! Und das Steak wie immer perfekt! So eine Kleinigkeit könnte ich auch mal für mich kochen. Und ist es nicht toll, dass es langsam immer länger hell ist? Freu mich so auf den Frühling und die sprießenden Blümchen🙂

    • stampoasis
      19. február 2010 - 21:14

      anikó, und ob! ich habe heute den halben blumenladen aufgekauft. na, ja es waren nur drei frühlinsblumen-töpfchen und zwei bund narzissen! scheinbar ist mein unbewusster in frühlinsstimmung;-)

  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

