Kezdőlap > aus dem backofen, dessert, desszert, gyerekek kedvence, sütemény > tehénpöttyös sütemény – milchschnitte mit kuhflecken

tehénpöttyös sütemény – milchschnitte mit kuhflecken

14. február 2010 Hozzászólás Go to comments

anti-valentin-napi süteménynek is nevezhetném, de a tehénpötty szerintem jobban hangzik, bár nem vagyok benne biztos, hogy ez a hivatalos magyar neve a tarka tehén pöttyének. szerintem minden gyerek kedvence lehet ebböl a milchschnitte hütöpolci édességhez hasonlító süteményböl, amely az itteni gyerekek túrórudija amit én személy szerint sosem értettem, de hát ugye én nem ezen nöttem fel.  a kondenz-vízcseppek nem tartoznak a sütihez, de mivel alufóliával lefedve pihentettem az erkélyen fél napot és egy éj szakát, úgymond maguktól keletkeztek. ráadásul jól  demonstrálták a nagylány aktuális tanagyagát kémiából/ fizikából: desztillálás és kondenzálás. elöbbit elméletben a barackpálinkán magyaráztam el,– végtére is még nincs 18.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

a pontos recept szerint készítettem, de legközelebb a tésztának csak a fele  mennyiséget veszem alapul, mert nekem túl vastagnak tünt értsd: egy hétig ezt esszük majd, mert csak kis kockányit lehet belöle egyszerre enni, na de azért annyira nem izgulok, el fog ez fogyni:

elöször a tésztát készítem el: göz fölött felolvasztok és összekeverek  20 dkg 70%-os csokoládét 15 dkg vajjal,10 dkg cukorral, majd egyenként hozzáadok 4 tojássárgáját. a felvert 4 tojásfehérjét 5 dkg liszttel hozzáadom a langyosra hütött csokis masszához. egy sütöpapírral kibélelt tepsiben (20x32cm) 160 °C-on ca. 30 percet sütöm, majd a tepsiben hagyom kihülni.

a krémhez 1 dl tejet 1 vaníliával és 1 teáskanál cukorral felfözök, majd hozzákeverek 3 db zselatinlapot (amelyet elözöleg 5 percre hideg vízbe áztattam) hozzákeverek  még 1,5 dl tejet és a hütöben kb. 30 percet hagyom, hogy elkezdjen bezselésedni. 2 tojásfehérjét pici sóval felverek, beleszórok 6 dkg porcukrot és a krémhez keverem. ezután még 1 dl tejszínt is felverek, amelyet óvatosan szintén a krémhez adok. a kész tejes krémet rásimítom a kihült csokis alapra és 30 percre a hütöbe teszem. 5 dkg 70%-os csokit vízgözben felolvasztok és a fehér krémre kiskanállal tehénpöttyöket rajzolok, majd további min. két órás hütöben telt idö után, lehet forró vízbe mártott késsel szeletelni.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA          

milchschnitte – selbstgemacht!  sogar mit (unbeabsichtigtem) kondeswasser-tropfen, als illustration zum thema “destillieren-kondensieren” in nawi.

zuerst habe ich den schokoteig gemacht (beim nächsten mal werde ich für mein backblech – 20x32cm – nur die hälfte des teigs zubereiten, da der für mein empfinden ziemlich dick ist und vor allem, damit wir nicht den kuchen nicht eine woche lang essen müssen – er schmeckt zwar sehr lecker, aber mehr als ein kleines stückchen kann man davon einfach nicht  zu sich nehmen).

für den teig 200 g zartbitter-schokolade, 150 g butter und 100 g zucker im wasserbad schmelzen lassen, 4 eigelbe einzeln dazugeben. die 4 eiweiße aufschlagen und mit 50 g mehl zum lauwarmem teig geben. bei 160 °C ca. 30 minuten backen. den teig auskühlen lassen.

für die mousse 3 blatt gelatine für 5 minuten im kalten wasser einweichen. 1dl milch mit dem mark einer vanilleschote und einem teelöffel aufkochen, die gelatine dazugeben und mit weiterer 1,5dl milch verrühren. für ca. 30 minuten in den kühlschrank stellen und leicht gelieren lassen.   2 eiweiße mit einer prise salz steif schlagen, 60g puderzucker einrieseln und unter die mousse heben. jetzt nur noch 1 dl sahne aufschlagen und ebenfalls darunter-rühren. füe eine halbe stunde kühlstellen. 50 g zartbitterschokolade schmelzen lassen und mit einem teelöffel kuhflecken auf die mousse “malen”.  für mindestens zwei stunden in den kühlschrank stellen. mit einem in heisses wasser getauchten messer aufschneiden.

Reklámok
  1. Eszter
    14. február 2010 - 17:21

    Szuper a felső kép!!
    A nyres tojásfehérjét sajnos nem szeretem…

    • stampoasis
      17. február 2010 - 21:02

      eszter, köszönöm! szerintem simán csinálhatod 3-4 dl tejszínnel is:-)

      • stampoasis
        17. február 2010 - 21:03

        tojásfehérje helyett…

  2. 14. február 2010 - 17:52

    Aranyos ez a süti nagyon! Elteszem, egyszer kipróbálom!!!

    • stampoasis
      17. február 2010 - 21:03

      ízlésszindróma, szerintem gyerekszületésnapok sztárja lehet még belöle;-)

  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

