Kezdőlap > aus dem backofen, bla-bla-bla, csak ülök és beszélek, sütöben sült > mézes-kesúdiós pasztinák – pastinaken mit honig-cashew-kruste

mézes-kesúdiós pasztinák – pastinaken mit honig-cashew-kruste

12. február 2010 Hozzászólás Go to comments

lassan két hónapja, hogy esik a hó. majdnem mindennap, de  legkésöbb, ha éppen elkezdtek  olvadozni a járdákat, mellékutcákat  befedö jeges rétegek, amelyek minimum tizenvalahány centiméteresek. sok helyütt 20-25. december 18-tól megy ez így, elég már belöle. már lefényképeztem mindent, amit hóban érdemes fényképezni. több menetben. az igazat megvallva már nincs kedvem lefagyott ujjakkal a várost járni és minden reggel/ este/ bevásárláskor/ stb.   kockáztatni, hogy hanyatt esek. vagy  orra.  vagy azért mert, megint hózik-zik-zik vagy azért, mert éppen fagy, esetleg kicsit olvad és aztán megint fagy. pedig holnap megint egész napra hóesést mond az elörejelzés. mondjuk annyi jó van a dologban, hogy január elejétöl van egy remek ruhadarabom: a hippsy, egy olyan színes kiegészítő, mely egyfajta tudatos döntés a felfázás megelőzése érdekében. nem fizetett hirdetés, kattintson rá nyugodtan, akit érdekel. nekem bevált és még jól is néz ki. nem is értem, hogy lehetttem meg ennyi idieg nélküle. mondjuk a telet csizma nélkül bekkelem ki, mert azt már nem kaptam. még jó, hogy van egy téli futócipöm, amelyben viszonylag csúszásmentesen tudok eljutni A-tól B-ig.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA         ilyen hidegben jól esnek a sütöben sült zöldségek. ezt a receptet egy reform-bolt hirdetö újságjában találtam:

személyenként 2 pasztinákot meghámoztam félbevágtam és egy kiolajozott tüzálló edényben 175 °C-on 15 percet sütötem.

ezalatt  egy teflonserpenyöben 40 g kesúdiót megpirítottam, késsel durvára vágtam, 50 g fetasajttal, 1 kanálka mézzel, egy fél citrom reszelthéjával  sóval, borssal, kevés  pirospaprikával összekevertem.

rákentem a pasztinákra és további 5-10 percet sütöttem.

elöételként vagy sült hús mellé is el tudom képzelni.OLYMPUS DIGITAL CAMERA          2 pastinaken pro person schälen, längs halbieren und bei 175 °C ca. 15 minuten backen.

in der zwischenzeit 40 g cashwe-nüsse in einer teflonpfanne rösten, mit einem messer klein hacken, mit 50 g fetakäse, 1 el honig, mit der schale einer abgeriebenen zitrone, salz, pfeffer und paprikapulver vermischen.  auf die pastinaken geben und weitere 10-15 minuten backen.

als vorspeise oder zum kurzgebratenem fleisch servieren.

  1. 12. február 2010 - 23:20

    Ez nagyon jól hangzik! ( a recept, nem a hippsy.🙂 A kismama bandázsból elég volt egy életre. Ja, nem is, csak a következő terhességig.🙂 )
    Mondjuk itt pasztinák nincs, csak petrezselyemgyökér, de talán azzal is működik.🙂

    • stampoasis
      13. február 2010 - 20:58

      flat cat, szerintem a petrezselyemgyökérrel is érdemes kipróbálni. én olyan bátor lennék, hogy zellerrerl is belemennék;-)

  2. 13. február 2010 - 09:09

    Sieht sehr köstlich aus! Werd ich mal nachbasteln und dauert ja auch nicht ewig …

    • stampoasis
      13. február 2010 - 20:59

      anikó, vielen dank. die zubereitung geht eigentlich recht schnell. icch werde beim nächsten mal die doppelte menge backen und am nächsten tag kalt zu einem grünen salat essen.

  3. 13. február 2010 - 15:56

    Tudom, hogy nagyon ciki, de mi az a pasztinák? (pirulás)
    Répaféle? Mert azt kesudióval mézzel remekül eltudom képzelni egy finom hús mellé. Össze is futott a számban a nyál.🙂

    • stampoasis
      13. február 2010 - 20:56

      raindrop, nem ciki, én sem ismertem mindig. emlékszem ugyan nagymamám egyszer megpróbált a kertjében terveszteni, de olyan semmilyen nem lett szerinte (mármint ízre). bálint gazda szerint viszont a pasztinák a mindent helyettesítö zöldség, mert mert egymagában képes helyettesíteni a sárgarépát, a petrezselyemgyökeret és a zellert. és mert ott is megterem, ahol a többi gyökérféle nem. füszeres, édeskés íze van, amely elég karakteres. minden olyan ételbe, amibe petrezselymet szokás tenni, felhasználható, de kevesebb kell belöle az édeskés íze miatt. nekem eddig így sülve jött ki a legjobban az íze, a méz, a kesuúdió és a fetasajt és különösen a csipetnyi piros paprika jót tett neki.

  4. 14. február 2010 - 00:25

    Én sem ettem még:((( De igen csábító a zöldség a kesudióval és mézzel! A havas fa nagyon szép lett!! Bár már virágozhatna felőlem, nem???:))

  5. 14. február 2010 - 11:36

    Nagyon tetszik ez a hármas kombináció, pedig a pasztinákról a közelmúltig nekem sem volt fogalmam, és most nem vagyok biztos bennem hogy sikerülne egyértelműen megkülönböztetnem a fehérrépától (petrezselyemgyökértől). Tanulmányozom majd a levélzetét, hátha az segít. De akkor is úgy képzelem, hogy valami igazi finomságot sütöttél. Ráadásul még az előző levesed is elkápráztatott a szalámival együtt.

  6. 14. február 2010 - 15:32

    Hippsike:)) nekem is van, szinte mióta lehet kapni, imádom, ha hidegebb van abban is alszom:); Pasztinákot még nem láttam sehol, de majd jobban nézem, a fehérrépát imádom, a húslevesből biztos az amit elsőre kipecázok! Szerintem ha hasonló csak édesebb a pasztinák, biztos, hogy imádnám így ahogy megcsináltad!!

  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

