Kezdőlap > dessert, desszert > lemon curd

lemon curd

9. február 2010 Hozzászólás Go to comments

akármilyen furcsán hagzik, bizonyos értelemben eléggé konzervatív beállítottságú vagyok. általában nem vagyok erre büszek és igyekszem úgy tenni, mintha valami nagy reformátor lennék, de elöbb-utóbb mindig be kell látnom saját magam elött, hogy na már megint milyenn maradi vagyok. vegyük példának a citromot. mindig is tudtam, hogy fantasztikus egy gyümölcs. annyi c-vitamin van benne, hogy nocsak. az ugye már kérdés, hogy eddig csak teába, limonádénak vagy magában kipréselve ittam. esetleg salátára nyomva. a héját pedig süteménybe reszelve. 

P2093163neu

amikor pár évvel egy jó barátnömtöl saját készítésü lemon curd-öt kaptam ajándékba, csak annyit tudtam róla, hogy az angolok eszik. citromból és tojásból készitik. ez elég információ volt nekem ahhoz, hogy hetekig a hütöben örizgessem, aztán pedig kóstolatlanul kidobjam. utólagosan bevallhatom:  nem mertem megkóstolni, nincs mit ezen szépíteni.  ma este nálam volt a macska-találkozó, amelyröl már írtam: tíz év óta van egy négyes barátikörünk,havonta találkozunk valamelyikünknél. a vendéglátó föz és látja el mindenféle földi jóval a csapatot. illik idöröl-idöre valami izgalmassal kirukkolni. így lett nálam  ma este a desszert egy fantasztikusan finom és ugyanolyan egyszerü valami: lemon- curd-keksztorta. miután az összes szakácskönyvemet és a fél világhálót végignéztem itt kötöttem ki: essen&trinken. azzal a különbséggel, hogy nekem 4 sürgösen felhasználandó citrom várakozott mielöbbi feldolgozásra, így alakultak az arányok:

4 citrom leve és reszelt héja

20 dkg porcukor

14 dkg vaj

3 tojás

a citrom levét összekeverve a héjával, a porcukorral  és a vajjal vízgöz felett egy kézi habverövel addig kevertem, amíg a vaj felolvadt. ekkor hozzáadtam egyenként a tojásokat és addig kevergettem, amíg krémes állagú lett (5-10 perc). forróvízzel kiöblített üvegekbe töltöttem, amelyeket lezártam és miután kihültek a hütöbe tettem. ahol állítólag hetekig eláll. hacsak ellenállunk és nem nyalakodunk állandóan. mert tényleg nagyon finom.  

überarbeitet a lemon curdböl készült torta olyan pimaszul egyszerü, hogy alig merem leírni:

12,5 dkg teljeskiörlésü kekszet konyhai robotgéppel ledaráltam, egy csipet sóval és 7 dkg olvasztott vajjal összekevertem. egy sütöpapírral kibélelt kapcsos 20 cm-es tortaformába nyomlkodtam, a fenti lemon curd kb. felét rásimítottam és 10 percig 170 °C-on sütöttem (az ihletet chili&vanília key lime pie-je adta). lehülés után még kitettem a mínusz 2 °C-ra teljesen lehülni. nem emlékszem, hogy valaha is nagyobb sikere lett volna egy macska-találkozós desszertnek….

OLYMPUS DIGITAL CAMERA          

in gewisser hinsicht bin ich manchmal doch recht konservativ.  nehmen wir mal als beispiel die zitrone. ich weiss, dass sie wahnsinnig gesund ist, bis unter die schale voll mit vitamin c. trotzdem mussten viele jahre vergehen, bis ich mich an etwas völlig neues gewagt habe. ich kann nur jedem raten: probiert es aus! es schmeckt und ist dazu noch total einfach: lemon curd.  ich habe dafür alle meiner kochbücher und das halbe www durchsucht. schließlich bin ich hier gelandet. mit dem unterschied, dass ich 4 zitronen zur verfügung hatte.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

4 zitronen (saft und abgeriebene schale)

200 g puderzucker

140 g butter

3 eier

1. saft und schale der zitronen mit zucker und butter im Wasserbad so lange rühren, bis die butter geschmolzen ist.

2. eier einzeln dann zur butter-zitronenmasse hinzugeben.

3. im wasserbad so lange rühren bis die masse cremig geworden ist (5-10 minuten).

4. anschließend in  gläser mit schraubdeckel abfüllen und im kühlschrank aufbewahren.

die torte daraus ist super einfach: man nehme 125 g vollkorn-butterkekse, die man im mixer zerbröselt. diese verrühre man mit einer prise salz und 70 g geschmolzener butter. die masse fülle man in eine 20 cm-tortenform. die  hälfte des obigen lemon curd´s verteile man darauf. dies dann bei °C 170 zehn minuten backen. danach gut abkühlen lassen (ggf. in den kühlschrank od. auf den balkon bei °C – 2 stellen). lecker…. 

Kategóriák:dessert, desszert
  1. 9. február 2010 - 23:47

    Úgy látszik, a február a lemon curd hónapja:)) Azt hittem, hogy a blogokból szemezgettél, viszont munkát adtál, mert a Tiedet is ki kell próbáljam:)

    • 10. február 2010 - 08:28

      mamma, ez nem munka. pár perc alatt kész. több receptet is olvastam, ahol sokkal bonyolultabban volt leírva:)

  2. 10. február 2010 - 06:20

    Még én is úgy gondolom, hogy meg tudok élni lemon curd nélkül, de már ingadozom🙂

    • 10. február 2010 - 08:29

      jókaja, szerintem te is azt fogod kérdezni magadtól, miután kipróbáltad, hogy hogy tudtál ennyi ideig nélküle élni?:-)

  3. 10. február 2010 - 18:14

    Én is imádom a lemond curd-ot, egyik kedvencem, bár ahhoz képest ritkán készítem…

    • stampoasis
      11. február 2010 - 21:44

      most már nekem is a kdevencem lett;-)

  4. 10. február 2010 - 19:16

    🙂 na nem is a munka részére értettem, hanem arra, hogy EZT az arányt is ki kell próbálnom:)

  5. 11. február 2010 - 21:30

    Muss ich dringend mal wieder machen, sooo großartig, könnte das pur aus dem Glas löffeln! Und das mit der Tarte ist eine sehr schöne Idee, wird bei passender Gelegenheit gemacht!

    • stampoasis
      11. február 2010 - 21:46

      anikó, bei mir stehen noch zwei kleine gläschen im kühlschrank und icih versuche, standhaft zubleiben und nicht anfangen zu naschen. ich fürchte, länger als bis zum wo´ende werde ich nicht durchhhalten:-)

  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

