Kezdőlap > gyors, könnyü, schnell+gelingt leicht > galettes – bretonyi hajdnia palacsinta

galettes – bretonyi hajdnia palacsinta

27. január 2010 Hozzászólás Go to comments

olyan jó, hogy vannak azok a kis mindennapi örömök, amikre nem is számít az ember, csak úgy megtörténnek maguktól. így esett ma este, hogy pár nappal harmincvalahanyadik születésnapom elött palacsintasütés közben életemben elöször megfordítottam a levegöben feldobva kettö darab palacsintát. még sosem mertem megpróbálnni, mondván gondolván, úgysem tudom.  úgy örültem, mintha  a lottón nyertem volna. talán még jobban, mert az rajtam kívülálló esemény let volna, a palacsintafordítás meg belülröl jött.

a galette bretonyi specialitás, valamikor a szegény emberek étele volt, minden kislány még gyerekkorában megtanulta, hogyan kell sütni. tulajdonképpen úgy mint a palacsintát, csak hajdina lisztböl. magában is lehet enni, de meg is lehet tölteni mindenféle jóval: zöldségekkel, sajttal, húsokkal, tojással, tengeri herkenytüykkel, sonkával, gombával… kiválóan alkalmas tehát maradékok felhasználására. pl. joanne harris ötnegyed narancs  címü könyvében többször kerül említésre (harris különben a nagysikerü csokoládé könyv szerzöje is), így kaptam hozzá egyszer régebben kedvet kipróbálni. nekem annyira bejött, hogy be is szereztem egy külön kis palacsintás szkácskönyvet amely kb. kétéve érintetlenül állt a polcon. nagyon jó stílusban van a világ minden részéröl benne palacsintarecept, de valahogy elfeledkeztem róla.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

ma este hóviharban hazatérve nem volt már kedvem bevásárolni, így abból föztem, ami volt itthon: két pici pulykamell, egy  fél piros és sárga paprika, pár szárított paradicsom. ezeket vágtam vékony csíkokra és sütöttem bele a hajdniapalacsintába.  kevertem még gyorsan egy joghurtból és 2 evökanál krémsajtból, s szószt is hozzá, amelyet borssal, cayenne-borssal, sóval és petrezselyemmel ízesítettem.

a 6 db palacsintához 8 dkg búzalisztböl, 8 dkg hajdnialisztböl, csipet sóból és 3,5  dl vízböl kevertem tésztát, amelyet 30 percet állni hagytam (ha csak hajdinalisztböl készítjük, két órát kellett volna állnia).

OLYMPUS DIGITAL CAMERA         im roman fünf viertel einer orange (von joanne harris, autorin des buches chocolat) habe ich zum ersten mal über die galettes, die bretonischen fladen von buchweizen gelesen. in meiner begeisterung habe ich mir sogar ein buch über pfannkuchen aus aller welt gekauft. unglaublich, was man alles in die pfannkuchen füllen kann einfach alles und aus welchen unterschiedlichsten mehlsorten man sie backen kann. der geschmack von buchweizen finde ich ausserordentlich angenehm. daher habe ich heute abend, nachdem ich es im schneesturm nach hause geschafft habe, all das mit hinein gebacken, was ich finden konnte: die restlichen putenbrüste, je eine halbe rote und gelbe paprika, gtrocknete tomaten – fertig war das etwas andere abendessen. für die buchweizen fladen habe ich 80 g weizen- und 80 g buchweizenmehl mit 3,5 dl wasser und etwas salz verrührt, 30 minuten stehen lassen (nur für buchweizen hätte ich es für zwei stunden ruhen lassen müssen). in der zwischenzeit habe ich 2 dl joghurt mit 2 esslöffel frischkäse, salz, pfeffer, cayenne-pfefffer und petersilie verrührt. anschließend die galettes in butter ausgebacken.

  1. 29. január 2010 - 18:24

    Nekem az egész kompozíció nagyon különleges így, szívesen próbálnám!

    • stampoasis
      29. január 2010 - 19:56

      napmátka, szerintem ha valkakinek, neked nagyon ízlene!

  1. 20. március 2010 - 18:11

Vélemény, hozzászólás?

