Kezdőlap > aus dem backofen, sütöben sült, vkf > vkf!!! XXXI. sonkás-sajtos kiflik – schinken-käse kipferln

vkf!!! XXXI. sonkás-sajtos kiflik – schinken-käse kipferln

24. január 2010 Hozzászólás Go to comments

P1232005neu nem terveztem még egy recepttel benevezni a garffyka által kiírt vkf-re, de úgy alakult, hogy tegnap babgulyást föztem. logikus módon két emberre két füstölt pulykacombból biztosra mentem, nehogy éhen maradjunk, így  ránk maradt egy egész pulykacomb meg az elsönek a fele, de azt még megesszük majd a bablevessel. mivel épp ma sültek ezek a nagyon finom, maradékból készült és színesnek is titulálható kiflik, felteszem öket. a receptet napmátka oldalán találtam és nála annyira csodásak, naposak (mint a legtöbb receptje és a képei), hogy tudtam, nem fogok benne csalódni. nem is tettem, de egyetlen hátrányát elöre bocsátom: annyira finomak, hogy nem lehet abbahagyni az eszegetését. azért, hogy megnyugtassuk a lelkiismeretünket egy nagy adag zöld salátával ettük.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

a napmátka által közölt mennyiség feléböl dolgoztam, annyi különbséggel, hogy a liszt harmadát cseréltem teljeskiörlésüre és mivel nem volt kefírem, egy 2 dl-s tejfölt használtam és 2 db tojást:

1/2 kg rétesliszt, 2 tojás, 2 dl tejföl, 1,5 dl olaj, 1 kk só, 1 ek cukor, 1,1 dl langyos tej, 1 tasak szárazélesztő

a töltelékhez: 15 dkg füstölt, főtt sonka, 10 dkg puha kecskesajt, 5 dkg reszelt sajt, 5 dkg vaj, pár szál petrezselyemzöld.

a kenéshez: 1 tojás
a tészta hozzávalóinak tésztává alakítását a kenyérsütőgépre bíztam. ezalatt a húst, a sajtot a vajat és a petrezselymet konyhagéppel apróra vagdaltattam és összekevertem. a tölteléket 3 részre osztottam. a megkelt tésztát átgyúrtam és, majd 6 cipóra osztottam. a cipókat egyenként kerek lappá nyújtottam, kb. palacsinta nagyságúra.

a kinyújtott tésztalapot megkentem egy rész töltelékkel, majd letakartam egy másik kerek tésztalappal. a korongot 10 cikkre vágtam, és a darabokat a szélesebb része felől feltekerve kifliket formáztam. sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztattam (2 nagy tepsin fértek el.) letakarva hagytam még kb. 20 percet pihenni, ezután tojással megkentem a kifliket, majd az elömelegített sütöben 200 fokon tepsinként 20 perc alatt megsütöttem. (s sütemény limara lala-kiflijének átalakításával készült.)

kiflidas übriggebliebene fleisch von gestern (es gab bohnengulasch mit geräucherter putenkeule) wurde heute in diesen hübschen kipferln vesteckt. sie schmecken nicht nur lecker, sondern sind  auch der ideale begleiter zu einem grünen salat. und falls noch was übrig bleiben sollte, kann man sie am nächsten tag so zwischendurch essen.

man nehme für ca. 40 kipferl (2 große bleche):

500 g mehl (davon 150 g vollkorn), 2 eier, 2 dl créme fraiche, 1,5 öl, 1 tl salz, 1 ek zucker, 1,1 dl lauwarme milch, 1 trockenhefe. aus den zutaten von der brotbackmaschine einen hefeteig zubereiten lassen (selber kneten geht auch).

währendessen die füllung aus 150 g geräuchertem putenfleisch, 100 g weichen frischkäse und 50 g geriebenem käse, 50 g butter sowie paar petersilie mit der küchenmaschine kleinhacken und vermischen lassen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

wenn der teig fertig ist, diesen auf einer bemehlten holzbrett durchkneten und in 6 teilen. ein teil teig dünn pfannkuchengroß ausrollen, ein drittel der füllung darauf verteilen, mit einem zweiten ausgerollten  pfannkuchengroßen teig zudecken, leicht andrücken und tortenförmig in 10 stücke schneiden. dies stücke dann einzeln aufrollen – angefangen mit der breiten seite. die kipferln auf ein backblech geben. mit den anderen 4 teilen ähnlich verfahren.  20 minuten ruhen lassen, mit einem ei bestreichen, nach belieben mit geriebenem käse bestreuen und im vorgewärmten backofen bei 200 °C goldbraun backen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

  1. 24. január 2010 - 19:52

    Uramisten, de szépek!:)

    • stampoasis
      24. január 2010 - 19:56

      köszi szepyke, a pulykacombok vagy a kiflik?😉

  2. 24. január 2010 - 20:24

    Sehen sehr lecker aus! Da würd ich dann auch einen Salat zu essen😉 Wird es das Rezept für’s Bohnengulasch auch noch geben?

    • stampoasis
      24. január 2010 - 20:30

      anikó, na siehst du! ich wusste, dass ich es schaffe, dir einen salat unterzujubeln:) das bohnengulasch kommt noch (bis dahin werde ich es wohl wieder nicht mehr wissen, ob es DER oder DAS gulasch ist)

  3. 25. január 2010 - 14:51

    Nokedli! Hogy lehet téged betenni a rendszeres olvasott blogok közé?
    Tudsz ebben segíteni?

    • stampoasis
      25. január 2010 - 21:52

      raindrop, nagyon kedves töled, hogy érdeklödsz. sajnos nem vagyok nagy müszaki profi, de ha a felsö jobb sarokban az RSS feed-re rákkatintasz?

  1. 31. január 2010 - 18:42

Vélemény, hozzászólás?

