Kezdőlap > nudeln, schnell+gelingt leicht, tészta, vkf, zöldség > vkf!!! XXXI. hegyes káposztás tagliatelle – tagliatelle mit spitzkohl

vkf!!! XXXI. hegyes káposztás tagliatelle – tagliatelle mit spitzkohl

21. január 2010 Hozzászólás Go to comments

garffyka kiírása szerint fözzünk maradékból az aktuális vkf!-fordulójára. mi sem egyszerübb ennél, hiszen a maradékok nekem kihívást jelentenek. igyekszem vagy az alapanyaggot  úgy felosztani, hogy maradjon egy második variációra, vagy a már megfött valamiböl készítek másnap egy gyors vacsorát. 

ha paradicsomos káposztát fözök, mindig felmerül a kérdés, hogy mi legyen a káposzta felével. ketten egy fél fej káposztából is minimum kétszer eszünk, harmadszorra már nem igazán kívánjuk.  ugyan egy ideje már trükközöm és a hegyes fehér káposztából fözöm, de ez is nagy szokott lenni  de még mindig kisebb mint a legtöbb fehérkáposzta fej.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

egy ilyen megmaradt harmad káposztából készült a káposztás tagliatelle: 10 dkg húsos szalonnát zsírjára sütöttem, hozzákevertem a vékony csíkokra vágott káposztát és 2-4 perc alatt megpároltam (egy kevés vizet öntöttem alá). sóztam, borsoztam, egy csipet gyömbért és egy kevés örölt köményt adtam hozzá. felöntöttem 1dl tejszín és 1 dl tejföl keverékével. tálaláskor a kifött tagliatellére tettem, megszórtam kecskesajttal és pirított dióval.

tagliatelle

ich frage mich immer, wenn ich die den spitzkohl-tomaten-eintopf   mache oder ein anderes kohl-gericht, was mit dem drittel des passieren soll. 2/3 reichen normalerweise für zwei personen und zwei mahlzeiten – ein drittes mal haben wir keine lust, wieder das gleiche zu essen.

die spitzkohl-tagliatelle ist eine willkomene abwechslung. außerdem ist sie in 15 minuten fertig: 100 g speck  auslassen, die in schmalen streifen geschnittenen spitzkohl dazugeben und in 3-4 minuten andünsten (ggf. ein wenig wasser dazugeben), salzen, pfeffern und eine priese gemahlenen ingwer und kümmel zu geben. mit 1 dl sahne + 1 dl créme fraiche aufgießen. auf tagliatelle, bestreut mit ziegenkäse und gerösteter walnusss servieren. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

  1. 22. január 2010 - 10:40

    Mal eine etwas andere Pastasauce. DIe Kombination mit Ziegenkäse und Walnüssen gefällt mir. Und dazu ist es noch ratz fatz zubereitet. Danke für die Teilnahme am Event.

  2. 23. január 2010 - 16:52

    Ez nagyon guszta lett;)))

  3. 24. január 2010 - 17:28

    Gratulàlok a blogodhoz, nagyon jò!
    A tèszta is nagyon inycsiklando lett!
    Szia,
    Aniko

  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

