Kezdőlap > kenyér/ brot > S. O. S. dagasztás nélküli kenyér: kidobjam vagy ne dobjam? – brot für knetfaule: wegschmeissen oder retten?

S. O. S. dagasztás nélküli kenyér: kidobjam vagy ne dobjam? – brot für knetfaule: wegschmeissen oder retten?

4. január 2010 Hozzászólás Go to comments

tegnap este harmadszorra keverteem be a dagasztás nélküli kenyeret. az eddigi két alkalommal olyan jól sikerült, hogy nem számítottam arra, hogy valami épp most ne sikerülne. söt – mivel a kenyérsütöformám elég nagy, kitaláltam, hogy 2/3-dal emelem az arányokat. ennek aztán ez lett az eredménye ma reggelre: 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

a kérdésem az lenne, hogy a konyhakendöt meg lehet-e menteni? van valakinek hasonló tapasztalata? egyébként a tészta állaga tökéletes:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA         gestern abend habe ich zum dritten mal die vorbereitungen für das brot für knetfaule ich  backe. da es zweimal so wunderbar und ohne schwierigkeiten geklappt hat, habe ich mir diesmal vorgenommen, die vorgegebene menge plus 2/3 zu nehmen- damit meine große brotbackform ausgenutzt ist (und mein brot etwas höher wird). heute früh hat mich das oben aufgeführte bild in der küche empfangen.

hat jemand erfahrung damit, ob ich das küchentucch am besten gleich wegwerfen soll oder kriegt man die teigreste irgendwie ab?

ansonsten, was die konsistenz betrifft, scheint der brotteig perfekt zu sein.

  1. 4. január 2010 - 09:21

    igen, velem már nagyon sokszor előfordult. hagyd teljesen megszáradni rajta a tésztát, amikor már kőkemény, akkor egyszerűen le tudod róla pattintani vagy morzsolni, az icipici maradék meg lejön a mosásnál.
    sok sikert a további sütögetéshez!

    üdv

    csincsilla

  2. 4. január 2010 - 09:22

    :-))) Így már jártam én is:-) A konyharuha megmenthető, egy szilikonlapáttal “levakartam” róla a tésztát, elég jól lejött, azután beáztattam, pár óra múlva mosógépben kimostam, szép tiszta lett.

  3. 4. január 2010 - 11:30

    Annyival egészítem ki az előttem szólókat, hogy ne forró vízzel állj neki a mosásának, mert beleköt, belesül a tészta. Kézmelegben szépen kiázik.

  4. Eszter
    4. január 2010 - 11:53

    Nekem a mosogatószivacsba szokott beleragadni a nyers tészta.

  5. stampoasis
    4. január 2010 - 13:04

    köszönöm szépen a kedves hozzászólásokat. megnyugtat, hogy nem csak velem történt ilyen:) a nagyját sikerült levakargatnom a konyharuháról, a maaradékot hagytam rászáradni és kökeményen tényleg könnyen lejött (olyan vicces volt “pattintgatni”, hogy már bántam is, miért nem hagytam rajta többet:)) a kis maradék most ázik kézmeleg vízben:)

    a mosogatószivacsba nekem is beleragadna, de a nyerstésztás holmikat mindig kézzel suvickolom addig, míg van rajta valamicske tészta is. csak utána mosom el öket jó forró vízben, mosogatószeres szivaccsal. különben minden egyes nokedli vagy kenyér után vehetnék egy új szivacsot:)

  6. Eszter
    4. január 2010 - 15:08

    Tudtam, hogy valamit rosszul csinálok, de én minden egyes nokedli vagy kenyér után vettem eddig új szivacsot😦

  7. 4. január 2010 - 22:39

    Velem is előfordult, de hányszor…A konyharuhákat megmentem, de mint Eszter, nálam is minden nokedli után új szivacs kell:))

  1. 8. január 2010 - 21:39

Vélemény, hozzászólás?

