Kezdőlap > dessert, desszert > narancstorta – orangentorte

narancstorta – orangentorte

27. december 2009 Hozzászólás Go to comments

ez a sütésnélküli torta sógornöm születésnapjára készült. gyorsan és elöre elkészíthetö, emellett kiválóan alkalmas maradék mézes puszedlik (vagy más maradék karácsonyi kekszek) felhasználására. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA         az alábbi mennyiségek egy 24 cm-es tortaformához elegendöek: 25 dkg mézes puszedlit apróra vágtam és 12,5 dkg olvasztott vajjal alaposan összekevertem. mindezt egy sütöpapírral kibélelt tortaformába tettem, amelyet a krém elkészültéig a hütöben parkoltam.

6 db zselatinlapot hidegvízbe 10 percre beáztattam.ezalatt egy citromlevét összekevertem 8 dkg porcukorral, 2-3 narancs levével (ca. 3 dl) és alacsony tüzön kevergetve felolvasztottam a cukrot. a zselatint kinyomkodva hozzáadtam és addig kevergettem tovább míg feloldódott, 30 percre a hütöbe tettem, míg elkezdett kicsit zselésedni. ekkor felvertem 2 dl tejszínt. 25 dkg mascarponét összekevertem a narancsos-zselés-krémmel, majd óvatosan hozzáadtam a tejszínhez. egy kevés narancslikörrel is bolondítottam, majd ráöntöttem a krémet az elökészített tortaalapra. egy éjszakára hütöbe tettem.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA         másnap egy narancs levéböl és 8 dkg porcukorból szirupot föztem és egy szeletekre vágott fél bio-narancsot két percet a szirupban állni hagytam. ezzel és néhány fehércsokiforgáccsal díszítettem tálaláskor a tortát. nemcsak az ünnepeltnek ízlett a füszeres mézespuszedli a finom narancskrémmel.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

dieses rezept eignet sich hervorragend, um weihnachtliche reste an nürnberger lebkuchen u.ä.zu verwerten. die torte ist ohne backen zu müssen im handumdrehen und bereits am vortag vorbereitet.

zuerst wird der tortenboden (24cm) vorbereitet: 25 dkg lebkuchen kleinschneiden und mit 12,5 dkg geschmolzener butter gut verrühren (am besten mit einer gabel) und die masse in eine mit  backpapier ausgelegte tortenform drücken. kaltstellen. für die creme 6 blatt gelatine in kaltem wasser für 10 minuten einweichen. den saft von einer zitrone mit 80g puderzucker und dem saft von 2-3 orangen 8ca. 3dl) auf kleiner flamme solange köcheln, bis sich der zucker gelöst hat, dann die gelatine ausdrücken und darin unter rühren auflösen.  für ca. 30 minuten in den kühlschrank stellen, bis es sich zu gelieren beginnt.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

dann 2,5 dl sahne steif schlagen. 250 g mascarpone mit der leicht gelierten orangencreme verrühren und unter die sahne heben. die creme auf den tortenboden verteilen und die torte  für eine nacht in den kühlschrank stellen. am nächsten tag einen orangensirup kochen:  den saft einer orange mit 80 g puderzucker ca. 8 minuten köcheln lassen, dann die scheiben einer bio-orange für 2 minuten in den sirup legen. die torte direkt vor dem servieren  mit dem sirup, den orangenscheiben und weisser schokolade dekorieren. 

Kategóriák:dessert, desszert
  1. Eszter
    27. december 2009 - 10:38

    Azt kívánom magamnak 2010-re, hogy el tudjak készíteni egy ilyen tortát, pont így! Ha ez kevés, akkor azt is, hogy le is tudjam fényképezni🙂

    • stampoasis
      27. december 2009 - 14:29

      eszter, tényleg nagyon könnyü elkészíteni, neked is simán sikerülne elsöre;-)

  2. Makka
    27. december 2009 - 12:14

    Nagyon-nagyon jól néz ki. Szívesen ennék belőle most egy szeletet!:)

    • stampoasis
      27. december 2009 - 14:30

      makka, ma délután készült el a második adag, gyere kóstold meg;-)

  3. 27. december 2009 - 14:10

    Jól néz ki nagyon!Én is ennék belőle szívesen!

    • stampoasis
      27. december 2009 - 14:32

      ottis, amilyen szép, olyan finom. gyere te is:-)

  4. 27. december 2009 - 16:28

    A torta fantasztikus! Felvettem a kipróbálandók listájára!
    Ropi cicánk anyja egy gyönyörű fekete cica, mint a tiéd.
    Jó a karácsonyi beszámolód kommentár nélkül. Valami ilyesmit szerettem volna készíteni én is, de lusta voltam.Lehet, túl sok bejglit ettem.

    • stampoasis
      27. december 2009 - 21:41

      köszönöm szépen. mi már a második narancstortát pusztítottuk ma. érdemes kipróbálni. meg akkor is, ha függöséget okozhat;-) részemröl nagyon kedvelem a fekete macskákat, ketten is laknak nálunk;-)

  5. 27. december 2009 - 23:18

    Fekete macsekkal én is szolgálhatok:)))) Dagi lett télre a drágám, de már látszik, hogy 6 hónapos létére óriás kandúr lesz belőle…
    A mascarponés torták meg jöhetnek minden mennyiségben felénk is:D

  1. 27. december 2009 - 23:15

Vélemény, hozzászólás?

