Kezdőlap > fleisch, hús, nudeln, tészta > bélszín fekete tésztával – rinderfilet mit schwarzen nudeln

bélszín fekete tésztával – rinderfilet mit schwarzen nudeln

20. december 2009 Hozzászólás Go to comments

már írtam, hogy ugyan nem eszünk sok húst, de a bélszínt nagyon szeretjük. mondanom sem kell, hogy nem mindennapi étel az asztalunkon, másrészt mivel tényleg kevés húst eszünk, néha azért megengedjük magunknak.  mr. nokedli egyetlen kívánsága, hogy ne egy nagy darab steak-et süssek és tegyek a tányérra, hanem  kisebb hússzeleteket/- csíkokat, lehetöség szerint valami salátára vagy zöldségre. bevallom, én nagyon szeretem a steak-et sültkrumplival, de mit meg nem tesz az ember egyetlen nokedlijének. a múltkori tésztával tálalt bélszín sikerén felbuzdulva készült ez a színpompás vacsora. tényleg a színek adták az alapot, de áz ízekben sem csalódtunk. egyöntetüen a legeslegjobb eddig evett húsételnek koronáztuk.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

a bélszínt (személyenként kb. 160 g) vajon közepesen erös tüzön oldalanként 3-3 percet sütöttem, majd a 100 °C-ra elömelegített sütöbe tettem pihenni. ugyanabba a serpenyöbe öntöttem 1,5 dl tejszínt és 1 dl vizet, lassú tüzön kiforraltam, magvasmustárt, pici sót, frissen tekert fehérborsot adtam hozzá. a cukorborsót kevés ghín wokban roppanósra sütöttem, a legvégén hozzátettem a félbevágott koktél-paradicsomokat. tálaláskor a fekete (tintahalas) tésztára tettem a felszeletelt bélszínt és a cukorborsót + paradicsomot, meglocsoltam a mustáros  szósszal, zamatos turbolyával és narancsvirággal szórtam meg.      OLYMPUS DIGITAL CAMERA

wir essen zwar selten fleisch, aber wenn…. dann muss es ein richtig schönes stück fleisch sein. auf wunsch von mr. nokedli wird dieses jedoch nicht als ein “ganzes stück” fleisch serviert – obwohl ich ab und an mal gern ein saftiges steak mit pommes essen würde. aber was tut man nicht für den  hausfrieden;-) nebenbei bemerkt: dass mir  rinderfilet in scheiben/ streifen nicht schmecken würde, kann ich auch nicht behaupten.  OLYMPUS DIGITAL CAMERA

nachdem  rinderfilet-mit-nudeln-erfolg von neulich wurden wieder nudeln zum steak gereicht. dieses gericht ist wirklich ausschließlich nach farben entstanden, aber das geschmackliche ergebnis war  mindestens so überwältigend, wie der optische genuss.

das rinderfilet (pro person 160 g) habe ich auf mittlerer hitze in butter auf jede seite 3 minuten angebraten, dann in den vorgewärmtem backofen (100 °C) gestellt. in der bratpfanne habe ich 1,5 dl sahne mit 1 dl wasser bei geringerer hitze einkochen lassen, ein guten teelöffel senf mit körnern dazugegeben, gesalzen und mit frisch gemahlenem weissen pfeffer abgeschmeckt. die zuckererbsen habe ich im wok in ein wenig ghi angebraten, zum schluss die halbierten koktail-tomaten dazugegeben. beim anrichten wurden die in rinderfilet-scheiben auf die schwarzen tintenfisch-nudeln gelegt, das gemüse drumherum drappiert und die soße dazugegeben. als i-pünktchen  kamen noch kerbel und orangenblüten zum einsatz.

Kategóriák:fleisch, hús, nudeln, tészta
  1. 20. december 2009 - 21:04

    Jaj, ez valami gyönyörű🙂 Nagyon finom lehet, jó dolga van mellettes Nokedli úrnak🙂

    • stampoasis
      20. december 2009 - 21:56

      köszönöm lúdanyó. tényleg nagyon finom volt:-)

  2. 20. december 2009 - 21:22

    Jajjjjjjjjjjj, de megenném…..Én beválalom Mr. Nokedli helyett a nagyobb szeletet is:)))) Csoda gusztusos!

    • stampoasis
      20. december 2009 - 21:56

      trinity neked is nagyon ízlene, ebben biztos vagyok. ha erre jársz, csinálunk egy jó sztéket;-)

  3. duende
    21. december 2009 - 06:37

    Csodálatos!🙂

    Figyellek egy ideje. És elképesztő jók lettek a fotóid, gratulálok!🙂 csak nem mindig kommentelek, nincs rá idő sokszor. De mindig megnézlek. Hát. Öröm nézni, amiket alkotsz!🙂

    • stampoasis
      21. december 2009 - 09:36

      duende, kösszönöm szépen. töled ilyen dicséretet kapni külön öröm. ami a fotókat illeti, még messze nem tartok ott, ahova el szeretnék jutni, de azért már néha sikerül olyan fotót csinálni, amilyet szeretnék. vagy legalábbis ahhoz hasonlót;-)

  4. 21. december 2009 - 07:28

    Tolles Gericht. Mit den Zuckerschoten ist das fast schon frühlingshaft. Danke für die Teilnahme am Event.

  1. 1. január 2010 - 04:00

Vélemény, hozzászólás?

