Kezdőlap > egészséges, salat, saláta, schnell+gelingt leicht > kiwis uborkasaláta naranccsal – gurkensalat mit kiwi und orangen

kiwis uborkasaláta naranccsal – gurkensalat mit kiwi und orangen

14. december 2009 Hozzászólás Go to comments

zöld és narancssárga. tudom, hogy kicsit színt tévesztettem, de nem tehetek róla. egyszerüen arról van szó, hogy könnyebb zöld színü zöldséghez jutni mint kékhez. narancssárgából pedig az elmúlt napokban több is volt. a színt ma kivételesen nem a  tök képviselte, hanem a narancssárga paprika és a narancsbalzsam íze.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

pár napja láttam a receptet dalla cucina oldalánés a színe annyira elvarázsolt, hogy ki kellett próbálnom ezt az elsö pillantásra szokatlan kombinációt. szemet gyönyörködtetö látvány, föként a triszt és rövid téli napokhoz szokott szemek örülnek ennyi szép friss színnek.  mellesleg magas c-vitamin tartalmával a szervezet immunrendszerét is erösíti. egészen nem mellékesen pedig nagyon finom. ráadásként pedig annyit ehetünk belöle, amennyi tetszik – különösen így karácsony környékén külön öröm, hogy ilyen étel is van. egyébként el tudom képzelni egy rendhagyó karácsonyi menü részeként is pl. kis adagokban elöételként.  

kiwis uborkasaláta 1 uborkát meghámoztam, hosszában félbevágtam, magját kiskanállal eltávolítottam, vékony félholdakra vágtam. egy narancssárga paprikát féöbevágtam, kicsumáztam, majd szintén vékony félholdcsíkokra vágtam. 3 kiwit meghámoztam, félbevágtam, vékony szeletekre vágtam. a fentieket egy zöld salátástálba halmoztam, egy félcsokor apróra vágott petrezselyemmel megszórtam, majd ráöntöttem a dresszing 2/3 részé. ehhez 4 ek narancsos olívaolajat (lehet helyettesíteni olívaolaj és friss narancslé keeverékével), 2 ek narancsbalzsamot (alternatív: balzsamecet + friss narancslé), sót fehér borsot és egy teáskanál juharszirupot jól összeráztam egy kis lekváros üvegben. 30 percet állni hagytam, tálaláskor meghintettem apróra vágott fetasajttal, pirított fenyömaggal és a maradék dresszinggel.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

vor wenigen tagen, als ich das rezept hier gesehen habe, hat es mich so begeistert, dass ich es unbedingt “nachkochen” musste. die wunderbaren kräftigen grüntöne, gemischt mit dem leichten orangenton, sind eine wohltat für die dunklen wintertage gewöhnten augen. ganz nebenbei ist der salat schnell zubereitet, schmeckt sehr lecker und nicht zuletzt sind eine kalorienarme mahlzeit. nicht ganz nebensächlich so kurz vor weihnachten.   übrignes: ich kann es mir gut als vorspeise vorstellen. mal was ganz anderes zu weihnachten. der leichte orangengeschmack hat doch was weihnachtliches und macht appetit auf mehr.

PC149675 1 gurke schälen, halbieren, die kerne mit einem teelöffel entfernen, in dünnen halbmondförmigen streifen schneiden. 1 orangfarbene paprika ebenfalls halbieren, entkernen und in schmalen halbmondförmige scheiben schneiden. 2 kiwis schälen, halbieren etc. mit einem halben bund kleingeschnittenen petersilie vermischen und 2/3 des dressings dazugießen. dazu 4 el orangenolivenöl (alternativ: olivenöl mit frischgepresstem orangensaft), 2 ek orangenbalsam (alternativ: balsamico hell mit orangensaft), salz, weissem pfeffer und 1 tl ahornsirup in einem marmeladenglas ordentlich schütteln. 30 min. ruhen lassen. beim anrichten mit fetakäse und gerösteten pinienkernen bestreuen.

  1. Még nincs hozzászólás.
  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

