Kezdőlap > leves, suppe > mandarinos-birses-tökleves – kürbissuppe mit mandarinen und quitte

mandarinos-birses-tökleves – kürbissuppe mit mandarinen und quitte

10. december 2009 Hozzászólás Go to comments

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

ebben az évben tök- és birsalmafüggö lettem. az illatukból, látványukból és az ízükböl nem gyözök eleget kapni. bevallom, az is nagyon tetszik, hogy pár perc alat elkészül és ebben a váltakozva hideg télies és esös öszies idöben külön jól esik melegítö hatása. itt ma éppen esös öszies volt az idö. egészen pontosan reggeltöl estig szakadt az esö. pontosabban éjjeltöl mostanáig. csak amíg a buszmegállótól megtettem hazáig azt a pár lépést, a nadrágszáram olyan vizes lett, hogy nocsak. erre mondják azt, hogy úgy mintha dézsából öntenék. nos, ilyenkor aztán különösen jól ésik a  testet-lelket melengetö forró krémleves. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA         1 kis tököt, egy birsalmát felkockáztam és sós vízben puhára föztem. a végefelé hozzátettem a két mandarint. botmixerrel pürésítettem. narancsvirággal, csiliszálakkal és sültkolbász-szeletekkel tálaltam. ezutóbbihoz a karikákra vágott kolbászt (amely magában nem volt nagy szám, inkább kicsit az unalmas kategóriába tartozott) kevés olajon egy fokghagymacikk, egy kis csili és egy jó csipet édesköménymag kíséretében pár percig sütöttem. a füszerek nemcsak a kolbásznak adnak új ízt, hanem a krémlevesnek is. volt még egy kis maradék svájci “eierflädli”-tészta, erre mertem a levest. ez egy hattojásos-száraz tésztaféle, amely pár perc  alatt megpuhul a forró levesben. pont jó lett, mire elkészültem a fényképekkel.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA          

in diesem jahr bin ich süchtig nach krübis und quitte. geruch, optik und geschmack ergänzen sich gegenseitig und ich kann einfach nicht genug davon bekommen. ich muss zugeben, die schnelle zubereitung und die wohltuende wirkung auf körper und seele während dieser klat-nassen wochen tun ihr übriges. heute war in hamburg dauerregen angesagt. seit 24 stunden regnet es ununterbrochen. auf dem weg von der bushaltestelle sind meine hosenbeine total durchnässt. zeit für eine wärmende kürbissuppe.

tökleves 1 kleinen hokaido-kürbis und 1 quitte gewürfelt im salzwasser weichgekocht. in den letzten minuten habe ich die beiden mandarinen dazugegeben. die suppe habe ich mit einem stabmixer püriert und mit den orangenblüten und den chilifäden sowie den gebratenen wurstscheiben serviert. die zugegebenermaßen langweiligen bregenwürste habe ich in ein wenig öl mit knoblauch, einer kleinen chilischote und 1 tl fenchelsamen angebraten. die gewürze gaben ihren geschmack nicht nuir an die wurst, sondern aucch an die suppe weiter. eine handvoll “eierflädli” haben die suppe zusätzlich aufgepeppt. es sind so eine art eiernudeln in schweizerischer teigwarentradition. sie werden in die heisse suppe gegeben und nach einigen minuten sind sie weich – genau die zeit, die ich für die fotos brauchte.

Kategóriák:leves, suppe
  1. duende
    11. december 2009 - 07:10

    Tök és birs és mandarin? Szuper kombináció!🙂 Nekem is bejönne!
    Nagyon szép!

    • 11. december 2009 - 07:51

      duende, köszönöm szépen:-) amióta láttam a te mandarinlevesed, motoszkált a fejemben. igaz egészen más lett belöle, de nekem így is nagyon tetszett:-)

  2. 11. december 2009 - 09:10

    Nagyon szépen néz ki, gyönyörűen virító narancssárga! S a párosítás is nagyon tetszik😉

    • 11. december 2009 - 09:37

      beatbull, köszönöm:-) ez már inkább “triósítás”;-)

  3. 11. december 2009 - 10:16

    Látom, tudod még variálni! Annyira jók ezek a leveseid!

  4. 12. december 2009 - 15:56

    Nagyon jó kis párosítás ez!🙂
    Áruld el, hogy hol vettél chili szálakat??????

    • stampoasis
      12. december 2009 - 16:20

      ancsika, tudod hamburg mint kikötöváros évszázadok óta a füszerek mekkája (ciki, de épp nem jut eszembe, mi az “umschlagplatz” magyarul);-) mégis könnyebben tudtam chiliszálat talállni az ebay-en.

  5. 12. december 2009 - 22:21

    Ez a virítóan sárga leves eszméletlen jól ellensúlyozta az esős időt…Gyönyörű!

  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

