Kezdőlap > ünnep/ feierlichkeiten, kuchen, sütemény > van zsákodban minden jó… avagy konyhai katasztrófák 2. – küchenkatastrophen 2.

van zsákodban minden jó… avagy konyhai katasztrófák 2. – küchenkatastrophen 2.

6. december 2009 Hozzászólás Go to comments

figyelmes olvasóim tegnapi bejegyzésem óta várják a folytatást, hiszen utaltam rá, hogy a nagy sütések közepette több  konyhai katasztrófában is volt részem. az egész ugye úgy kezdödött, hogy az alábbi kék edényben vertem volna fel 6 db tojásfehérjét. kéretik nem röhögni. most már én is tudom, hogy 6 nem fér bele. mondjuk az elején még belefért. de ha egyszer nincs nagyobb.  eddig nem is kellett.

a második körben, amikor a mogyorós csókok kerültek sorra, gondoltam simán fog ez menni: a 3 db tojásfehérje lazán belefér. el is fért egészen addig, amíg gondoltam, hogy fél kézzel  beleszórom a citromhéjat, hozzáöntöm a citromlevet – mialatt a másik félkezemmel lazán tovább tartom a habveröt. amit nem kalkuláltam bele ebbe a viszonylag egyszerü mozgássorozatba: ha elengedem a müanyag tálat, az bizony táncra perdül. de úgy, hogy a tojásfehérje minimum harmada 2 másodperc alatt a centrifugális erö hatására mindenhova kerül, csak nem marad az edényben. ezt le is fényképeztem, különben nem hitte volna el nekem senki, hogy 30 percen belül kétszer is így szerencsétlenkedem a tojásfehérjével. a tojásfehérje különben köztudottan remek adventi dekoráció: teljesen olyan mintha friss hópehely borítaná be a konyhát. ha megszárad, nehezebb levakarni. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

a kezdeti nehézségek után a mogyorós csókok kanállal való halmozása okozott némi fejtörést. fél órán belül másodszor nem tudtam eldönteni

a) mekkora halmokat csináljak

b) milyen távolságban.

most már tudom, hogy jobb lett volna kisebb halmokat és egymáshoz közelebb rakosgatni öket.

a fentiektöl eltekintve igazán gyors és viszonylag könnyü nyalánkságokat sikerült kihoznom ancsika receptjeiböl.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

3 tojás fehérje
250 g porcukor
250 g darált mogyoró
1/4 citrom reszelt héja és leve
egész mogyoró a díszítéshez

a tojásfehérjékböl kemény habot vertem, majd belekevertem a porcukrot és beletettem a mogyorót és a citromot is. fakanállal jól összekeverem. kerek ostyalapok híján  kiskanál segítségével halmokat raktam a sütöpapírra közben megkértem minden egyes darabot, hogy legyen szíves ne nagyon odaragadni, majd  mindegyik tetejét 1-1 szem egész mogyoróval díszítettem.
130°C-ra elömelegített sütöben inkább szárítottam. mivel nem volt odaírva a recepthez, hogy milyen hömérsékleten, gondoltam, ha  akókuszosnak 130°C jó volt, jó lesz a mogyorósnak is.  állítólag  vigyázni kell, érdemes folyamatosan figyelni, mert, ha nagyon megszárad, akkor kemény lesz. csak addig kell sütni, amíg a szélei rószaszínüek nem lesznek.

mivel az alja nem lett olyan szép,  váltakozva mártottam fehér- ill. étcsokiba.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

ca. 24 stück

3 eiweiss, salz
250 g puderzucker
250 g gemahlene haselnüsse

schale und saft von 1/4 zitrone
ganze nüsse

das eiweiss mit dem salz aufschlagen, puderzucker, zitronenschale und –saft sowie die gemahlenen nüsse darunterrühren. mit einem löffel auf kleine oblaten je ein häufchen legen und leicht andrücken. mit eonem ganzen nuss jeweils dekorieren. bei 130 °C im vorgeheizten backofen eher trocknen als backen. nicht austrocknen lassen, da sie sonst sehr hart werden können. am besten, wenn sie rosafarben sind herausnehmen.

merke: wenn du mit der einen hand die zu taten zum dazugeben möchtest, schalte das gerät aus. sonst kann es passieren,  dass  das losgelassene gefäß zu tanzen beginnt. innerhalb von 2 sekunden hast du auf diese weise die küche mit eiweiss-schaum geschmückt – was zugegebenermaßen optisch sehr ansprechend passend zur jahreszeit aussehen mag. andererseits ist es recht  mühselig, den klebrigen eiweiss-schnee, von den küchenschränken zu kratzen.  

backoblaten sind sehr nützlich und kein neumodischer schnick-schnack. wie ich es bisher geglaubt habe. man kann so die haselnuss-küsse ganz leicht, ohne zu kratzen, vom blech lösen.

um die etwas unschöne unterseite zu kaschieren, habe ich die teilchen abwechselnd in weisse bzw. bitterschokolade getaucht.

  1. 7. december 2009 - 05:42

    Szépek ezek, nincs mit mellébeszélni! A sok kudarctól pedig csak épül az ember lánya! Jövöre már vérprofi leszel még a tojás felverésben is!😉

    • stampoasis
      7. december 2009 - 21:50

      ancsika, én is a pozitív oldaláról nézem a dolgokat – fölég miután a konyhát kisuvickoltam;-) a mogyorós csók különben mindent vitt (pedig én megveszekedett kókuszpárti voltam – eddig).

  2. 7. december 2009 - 22:33

    Szerintem ilyesmin mind átestünk valaha:)))
    A sütik meg szépek-ez a lényeg!!!

  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

