Kezdőlap > ünnep/ feierlichkeiten, kuchen, sütemény > mikulás avagy konyhai katasztrófák 1. – nikolaus oder küchen- katastrophen 1.

mikulás avagy konyhai katasztrófák 1. – nikolaus oder küchen- katastrophen 1.

5. december 2009 Hozzászólás Go to comments

minden kedves olvasómnak kellemes mikulás-napot kívánok!

ich wünsche all meinen lesern einen schönen nikolaus-tag! 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

biztosan említettem már, hogy nem vagyok egy nagy sütö-tündér. különösen nem karácsonyi sütemények terén. talán arra vezethetö ez vissza, hogy  amikor anno tizenegynéhány éve férjhez mentem, gondoltam, nekem is sütnöm kell karácsonyra mint egy világbajnok. vettem egy karácsonyi receptes újságot, sütöttem belöle 4-5 félét. mérsékelt eredménnyel. hiába, na, hiányzott a gyakorlat. egyik keksz keményebb és ízetlenebb lett mint a másik. a szép dekorációkat sem volt ám olyan könnyü megcsinálni. szóval maga volt a katasztrófa. úgy elment a kedvem töle mint a pinty. és azóta sem álltam neki újból. ma reggel olvastam ancsika blogját és a kókusz-csók + mogyorós csók  felkeltették érdeklödésemet. annál is inkább, mert végre lehetöséget láttam a mélyhütöben betárolt tojásfehérje csökkentésére. elökotorásztam a tojásfehérjés zacskókat és mit ad isten, pont 9 db fehérje akadt a kezembe (4-es, 3-as és  2-es tárolásban). a kókuszoshoz 6 kellett, a mogyoróshoz 3. tök jó! mondjuk azon bosszankodtam, hogy épp tegnap álldogálltam a boltban az ostyalapok elött, veygem – ne-vegyem arckifejezéssel. úgy döntöttem, nem veszem, úgyse sütök ilyesmit. na de ezen nem múljon. 40 dkg kókuszreszelék is volt, 35 dkg porcukor is, 1 teáskanál citromlé is akadt. így gondoltam, mi sem könnyebb egy kókuszos rágcsálnivaló elkészítésénél.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA          

a gondok ott kezdödtek, hogy nincs nagy tálam 6 tojásfehérje felveréséhez. gondoltam se baj, majdcsak belefér a tojásfehérje az én kis tálamba. ehhez csak annyit, hogy a fehérje nem így gondolta. nem fért bele, képes volt kifolyni. ott folytatódott, hogy most már tudom, az ostyalap nem úri huncutság aminek máig hittem. szerintem azzal ma nem ragadt volna rá a kókusz-csók a sütöpapíros tepsire. na azért amit sikerült egészben  többé-kevésbé sértetlenül levakarnom a sütöpapírról, finom lett. hogy az alját kicsit kasírozzam, hidegen váltakozva olvasztott fehér- ill. étcsokiba mártogattam.

6 tojás fehérje, csipet só
25 dkg porcukor
1 t.k. citromlé
40 dkg kókuszreszelék

a tojásfehérjékböl és a csipet sóval kemény habot vertem, majd folyamatosan hozzáadtam a porcukrot is. jöhetett a citromlé és a kókusz. ezt már csak  fakanállal keverem hozzá.
legközelebb kerek ostyalapokra halmozom (ennek híján sütöpapírra, de jól le is ragadt) és 130°-os kb. 30 percig sütöttem. a 20. perctöl árgus szemmel 2 percenként nézegettem. amikor kihült olvasztott fehér ill. étcsokiba mártogattam az alját. ha megszáradt olvasztott csokival csorgattam meg a tetejét.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

6 eiweiss, salz

250 g puderzucker

1 tl zitronensaft

400 g kokosraspel

eiweiss mit dem salz aufgeschlagen, puderzucker und zitronensaft dazugegeben, kokos mit einem holzlöffel  darunterrühren. die kokosmakronen auf oblaten verteilen (auf nur backpapier kleben sie) bei 130 °C ca. 30 minuten gebacken. nach belieben die unterseite in weisse oder bitterschokolade tauche, auf die obere seite schokolade tröpfeln.

merke: das gefäss für 6 eiweisse muss ausreichend gross sein sonst läuft das eiweiss über, was eine ziemliche schweinerei ist.

backoblaten sind sehr nützlich. falls man den teig nicht vom backblech mühselig abkratzen möchte.

  1. 6. december 2009 - 00:18

    Hol itt a kudarc, kérem szépen?? Finomak ezek, nincs velük baj..Én kérek belőle:))

    • stampoasis
      6. december 2009 - 14:20

      trinity, idöhiányában azt nem fényképeztem le, hogy nézett ki a konyha, amikor a felvert tojásfehérje úgy döntött, hogy nem akar már beleférni a müanyag tálba. finomnak azonban tényleg finomak voltak. sajnos már nincsen belöle egy szem sem.

  2. 6. december 2009 - 05:44

    Büszke vagyok rád!🙂

    • stampoasis
      6. december 2009 - 14:21

      ancsika, látod. látod? már csak 22-félét kell sütnöm karácsonyig és meg is döntöttem a te tavalyi rekordodat;-)

  3. 6. december 2009 - 07:54

    Én meg milyen jót röhögtem, viszont csodaszépek, tehát felesleges az aggódás!:)

    • stampoasis
      6. december 2009 - 14:22

      szepyke, amikor írtam már én is röhögtem, de amíg készítettem inkább bosszankodtam;-)

  4. 6. december 2009 - 19:26

    Ancsikával nem érdemes felvenni a versenyt,csak a nyomában kulloghatunk :))

    • stampoasis
      6. december 2009 - 20:35

      vesta, asszem, igazad van. de statisztikailag legalább van esély;-) karácsonyig még 18 nap van. ha mindennap min. egyfélét sütök, minden harmadik nap pedig kétfélét;-)

  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

