Kezdőlap > dessert, desszert > mandarinos croissant desszert – mandarinen-croissant-dessert

mandarinos croissant desszert – mandarinen-croissant-dessert

29. november 2009 Hozzászólás Go to comments

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA         elérkezett az elsö advent, meggyújtottuk az elsö gyertyát. még pár nappal ezelöttig egészen biztos voltam benne, hogy ezen az éven teljes egészében kihagyom a karácsonyi elökészületeket. erre egy ismerösöm azt mondta, hogy ez a stressz tipikus jele. lehet.  be kell valljam, nem sokat tartok sem a karácsonyi, se az adventi felfordulásról, amely sokkal inkább arról szól, hogy kinek mit veszünk, mit hogyan dekorálunk a legújabb divat szerint. lassan már fözni is azt fözünk, ami divat és nem ami hagyomány ilyenkor. ilyen téren nagy szerencsém, hogy mr. nokedli is hasonló nézeteket vall és nem várja el ill. kívánja, hogy ezerfélét süssek-fözzek. pláne hogy ugyanennyiféle ajándékkal lepjük meg egymást. ezen az éven idöben elöre megbeszéltük, hogy most sem csinálunk nagy felhajtást. ill. annyit sem mint egyébként szoktunk. örülünk, hogy pár napot együtt tölthetünk és néhány szeretteinkkel. kész. semmi nagy felhajtás vagy “csináljunk úgy, mintha”. ezzel a vallomással nem biztos, hogy sok gasztroblogos társam ért egyet. valahogy mégis kikívánkozott belölem, talán csak azért, hogy ne várjatok itt nagy adventi vagy karácsonyi csodákat. legfeljebb csak egészen kicsiket. mint pl. a fenti adventi koszorú – minimális kivitelben.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

vagy mint pl. a tegnapi  találós kérdés megoldása, ami nem más mint egy roppant egyszerü mandarinos sült desszert, amely igazándiból nem is adventre készült, hanem azért, hogy beavathassam vadonatúj kis csinos piros tüzálló-tálkáimat. a recept egy szintén  új szakácskönyvemböl származik. szokásomhoz híven egy icipicit alakítottam a recepten. az eredetiben málna szerepelt volna, de azt ilyenkor nem akartam venni, a mandarint évszakhoz jobban illönek találtam. a mák pedig egyenesen kínálta magát a forró krémbe. különféle alkalmakra vendégvárónak is adja magát. az aprítást elöre meh lehet csinálni, a krémet utolsó pillanatban – a siker garantált, hiszten semmi csavar nincs benne, mégis dekoratív és finom.  

mandarinos

2 személyre:

1 croissantot (ugyan a recept 4 személyre 4 db-t írt, de ilyenkor szoktam kérdezzni magamban, hogy kipróbálta- e az illetö? nekem még az egy db két adagra is sok volt) kockákra vagdostam összekevertem 1,5 mandarin cikkeivel. beletöltöttem két kivajazott tüzálló formába (kicsit le kell nyomkodni), majd leöntöttem a következö krémmel: 1,5 dl forró tejbe belekevertem egy tojást, 2 ek juharszirupot, egy csipet vaníliát, fahéjat és 1 ek mákot.  220 °C-ra elömelegített sütöben 20 percig sütöttem. nekem a legjobban az illata és a roppanós mákszemek tetszettek benne.        

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

für zwei portionen 1 croissant in mundgerechte  füllen stücke schneiden. die croissantstücke mit 1,5 mandarinen vermischen und in die aussgebutterte formen, mit einem löffel herunterdrücken und sodann mit der creme auffüllen: 1,5 heiße milch mit einem ein und 2 el ahornsirup, eine prise vanilie und zimt sowie mit einem esslöffel mohn verrühren.  im vorgewärmten backofen bei 220°C 20 minuten backen. mir haben der duft und die knackigen mohnkörcer am besten gefallenn.

Reklámok
Kategóriák:dessert, desszert
  1. 1. december 2009 - 00:05

    Na, akkor azért icuri-picurit hasonlít a gubára:)))
    Szépek ezek a díszek! Nekem ez is ünnepi….

    • 1. december 2009 - 07:20

      trinity, igen nekem is olyan “mákos-guba-érzésem” volt, amikor kanalaztam. pedig ezer éve nem ettem. arra gondoltam, hogy remekül be lehet építeni ilyne kis formákban a mákos gubát az ünnepi menübe.

  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

