Kezdőlap > im ofen gebacken, salat, saláta, sütöben sült > öszi színkavalkád: meleg tök+cékla-saláta – herbstlicher farbenrausch: warmer kürbis-rote-beete-salat

öszi színkavalkád: meleg tök+cékla-saláta – herbstlicher farbenrausch: warmer kürbis-rote-beete-salat

24. november 2009 Hozzászólás Go to comments

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

pár napja anikó oldalán találtam erre a színpompás receptre. a szemet és az ízlelöbimbókat egyaránt ámulatbaejtö salátát ki is kiáltottuk mr. nokedlival az ösz salátájának és rettentöen sajnáltuk, hogy “csak” kétszerre tudtunk belöle enni, mert bizony nagyon szívesen megettük volna harmadik este is. milyen jó, hogy a töknek is és a céklának is még egy darabig szezonja van.

vor einigen tagen habe ich dieses farbenfrohe rezept auf anikó´s deutschsprachiger internetseite gefunden. nicht nur die augen, auch die gaumen erfreuen sich einer wunderbaren vielfalt der zutaten und gewürze. mr. nokedli und ich haben ganz schnell diesen beschlossen, dass es DER herbst-salat schlechthin ist. wir haben es ausserordentlich bedauert, nur zweimal aus diesem köstlichen salat essen zu können.  wie gut, dass der kürbis und die rote beete noch einige zeit ihren saison haben.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

1. a céklát megmosva, lecsutakolva egyenként alufóliába csomagolva 180 °C-on 70-80 percet sütöttem (a salátához elég 2 db, de ha céklát sütök, mindig többet szoktam, néhány napot remekül eláll a hütöben – és nagyon  finomakat lehet a sült céklából készíteni. pillanatok alatt, ha már megsült…)

die gewaschenen rote-beete-knollen wurden einzeln in alufolie gewickelt und ca. 70-80 minuten bei 180 °C im ofen gebacken. (zum salat reichen 2 stück, wenn ich aber eh schon dabei bin, backe ich immer ein paar knollen mehr. sie überstehen im kühlschrank unbeschadet einige tage und schnell ist aus ihnen was leckeres zu zaubern, sofern sie bereits fertig gebacken sind).

OLYMPUS DIGITAL CAMERA          

2. a hokkaidó-tököt szeletekre vágva egy tüzálló tálba rakta. olívaolajjal és egy fél citrom levével meglocsoltam, sóztam, borsoztam, chilipehellyel, fahéjjal és egy kis barnacukorral megszórtam. zsályalevelekkel és apróra vágott gyömbérrel ízesítettem. 180 °C-on 35 percet sütöttem (betettem a cékla mellé).

in der zwischenzeit habe ich einen hokkaido-kürbis in spalten geschnitten und diese in eine feuerfeste schale gelegt. mit olivenöl und dem saft einer halben zitrone begossen, gesalzen, gepfeffert, mit chilliflocken, zimt und brauner zucker bestreut, mit salbei und klein geschnittenem ingwer zusätzlich gewürzt (neben die rote beete gestellt).  

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

3. személyenként 1-1 maréknyi madárbegysalátát megmostam, megszárítottam és elkészítettem a dresszinget: fél citrom levét, olívaolajat, sóval, borssal egy lekváros üvegben jól összeráztam. a madárbegy salátát megszórtam a felszeletelt (elötte meghámozott) még meleg céklával, sült-tökkel  és fetasajttal. a hús csak azért került hozzá, mert volt egy szelet maradék bélszín a hütöben, amelyet gyorsan mindkét oldalon 2-2 perci sütöttem. 10 percig pihenni hagytam, majd vékony csszeletekre vágva még egyszer megsütöttem.  OLYMPUS DIGITAL CAMERA

in der zwischenzeit habe ich den salatdressing aus dem saft einer halben zitrone, olivenöl, salz pfeffer gemacht und in einem marmeladenglas solange geschüttelt, bis sich alles gut vermischt hat. auf den feldsalat habe ich die noch warmen rotebeete scheiben (die ich zuvor gepellt habe), die kürbisspalten und den fetakäse verteilt. da ich noch noch ein stück rinderfilet im kühlschrank hatte, habe ich es von beiden seiten je 2 minuten gebraten, dann 10 minuten ruhen lassen und schließlich in dünne scheiben geschnitten, um es nochmal kurz anzubraten.

  1. duende
    24. november 2009 - 20:25

    Ó de szépséges!🙂
    vacsira most épp el is fogadnám, nagyon-nagyon szívesen…🙂

    • stampoasis
      24. november 2009 - 20:47

      köszönöm, duende. nagyon-nagyon szívesen, küldjek?

  2. 24. november 2009 - 20:31

    De szép lett! És milyen finom lehet! Maradék bélszin, ez jó :))

    • stampoasis
      24. november 2009 - 20:48

      lúdanyó, nekem is viccesen hangzik, de tényleg ez van. mr. nokedli nem szereti az ilyen “egybedarab”-húsokat, így néha magamnak veszek, és ebböl maradt egy kis szelet;-)

  3. 24. november 2009 - 21:19

    Azta….ez valami gyönyörű….
    Mr Nokedli nem tudja mi a jó:)) Bélszín, maradék??? Ismeretlen fogalmak:))) Megenném így egy az egyben!!!

  4. Delish
    24. november 2009 - 22:37

    Epp hasonlot keszitettem ma vacsira, mivel volt keves maradek sult tokom..csak a ceklat nyersen reszeltem a zold salihoz, keves reszelt nyers repaval, kecskesajtot morzsoltam ra es hasonlo dresszinggel mint a tied. Imadom a sult ceklat is!

  5. 25. november 2009 - 05:39

    Pompás párosítás! Mr. Noki nagyon szerencsés; nem is tudja mennyire😉

  1. 1. december 2009 - 15:01

Vélemény, hozzászólás?

