Kezdőlap > csak ülök és beszélek, salat, saláta > sharon-saláta – sharon-salat

sharon-saláta – sharon-salat

17. november 2009 Hozzászólás Go to comments

amikor ma este hazafelé kerékpároztam korántsem volt ilyen idilli az út. nagyjából ezen a ponton lehettem, ahonnan a felvétel készült pár hete, amikor arra lettem figyelmes, hogy dugó van és valahol nem sokkal elöttem valami höbörgö tömeg. nem értettem, mit höbörögnek a mikrofonba és körülötte, de ez nekem elég is volt. se a tömeget nem szeretem, se a höbörgést.

átvillant a fejemben, hogy más úton kéne talán hazamenni, de hirtelen nem jutott eszembe, merre mehetnék, ha a tömeget ki akarom kerülni. az egyetlen kiút egy 7 km-es kerülö lett volna, de mivel a hazautam csak 3,5km ezt nem láttam igazi alternatívának. vettem egy mély levegöt és tekertem a biciklis sávon, mintha semmi sem zavarna.  elöttem egyre hangosodott a tömeg, mindenfelé kék villogók és egyenruhás rendörök. az is eszembe jutott, hogy csinálhatnék néhány fényképet, de öszintén szólva féltem, hogy vagy kiveszik a kezemböl a gépet, vagy jól megkergetnek, vagy mittudomén… igy inkább nem kockáztattam, hogy a száguldó riporter szerepét kipróbáljam.

ezt a képet a spiegel-online-ról vettem le, mert épp ehhez a témához szól és én itt kerekezek el reggelente (ha érdekel, kattints a képre) 

a tömeg az egyetemen való tanulás érdekében gyült össze, ingyenes egyetemi tanulmányokat, jobb feltételeket stb. követelve. nem tudom, csak nekem van-e ilyen érzésem, de a tömegben hirtelen egyetlen jövö értelmiséginek nevezhetö egyént sem sikerült találnom, ezt már más ilyen tüntetések alkalmával is megfigyeltem: primitív ordítozások, “szubkultúrás” frizurák és többnyire töksötétbe öltözött fiatalok. lehet, hogy elöítéleteim vannak esetleg az is elöfordulhat, hogy öregszem, mindenesetre engem az ilyen látvány félelemmel tölt el, felgyorsul a szívverésem, érzem az ütöér lüktetését homlokomon, olyan, mintha menekülésre lennék beprogramozva. ma este ennek még elönye is volt, ugyanis viszonylag gyorsan hazaértem, még a zöldségeshez is sikerült beugranom.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA         a vörös-színü radicchio (ejtsd:radikkió, úgy mint a pinokkió) az általam legkedveltebb saláták egyike. nemcsak azért, mert márványozott bordó-fehér színével minden “unalmas” zöld-salátát feldob, hanem azért is, mert nagyon kedvelem ropogós leveleit, enyhén kesernyés, de sosem  domináns ízét. aki szereti a cikóriasalátát, a radicchiót is kedvelni fogja.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

a salátába került még: római saláta, édesköménygumó, néhány csiperke, paradicsom és a másik domináns színt adó sharon-gyümölcs. a sharon-gyümölcs selymes íze kihangsúlyozza a radicchio kesernyés ízét és fordítva. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

amíg mindent felvagdostam, éppen megpirult egy maréknyi napraforgómag egy teflonsütöben. dresszingként egy kiskanál champagner-ecet és sárgabarackmag-olaj szolgált, csipetnyi tengeri só és frissen tekert zöld bors kíséretében. mondanom sem kell, hogy egy kis müanyag dobozba eltettem holnap délre egy adagot.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA         der radicchio (sprich:radikkio, wie pinokkio) gehört zu meinen lieblings-salatsorten.  nicht nur die wunderbare mit weiss marmorierte bordeaux-farbe, auch der leicht bittere geschmack verzaubert jeden noch so “langweiligen” grünen salat zu einem optischen wie  besonderen geschmackerlebnis. wer chicorée mag, wird dem radicchio auch nicht widerstehen können.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

in den heutigen salat wurde außerdem folgendes reingeschnippelt: römischer salat,  fenchel, champignons, tomaten  und die wunderbare sharonfrucht, die die rote farbe des radicchios wunderbar zur geltung kommen lässt und diese sogar verstärkt. als dressing hat ein löffelchen champagner-essig und aprikosenkernöl herhalten müssen, mit einer priese meersalz und frisch gemahlenem grünem pfeffer. während all das kleingeschnitten wurde, wurden die sonnenblumenkerne in einer tefal-pfanne sanft geröstet. ich muss nicht extra betonen, wie sehr ich mich auf die reste in der morgigen mittagspause freue…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

  1. Még nincs hozzászólás.
  1. 18. november 2009 - 21:44
  2. 4. december 2009 - 21:30
  3. 5. január 2010 - 22:23
  4. 2. november 2010 - 21:43

Vélemény, hozzászólás?

