Kezdőlap > sütöben sült, zöldség > kelbimbó csöben sütve

kelbimbó csöben sütve

8. november 2009 Hozzászólás Go to comments

 

valamilyen okból kifolyólag a kelbimbó nem tartozik a legkedveltebb zöldségek kategóriájába. gyerekkoromból csak arra emlékszem, hogy hébe-hóba volt 2-3 darab a húslevesben. de ha nem volt, akkor sem hiányolta senki. amikor idekerültem megismertem a “vízben megfözzük, sonkakockákkal összekeverjük, tejszínnel egyszer összerottyantjuk”-variációt. fött krumplival tálalva. ezt az idök folyamán annyival nemesítettem, hogy szerecsendiót is reszeltem rá.

amikor ide kerültem megismertem a “sósvízben megfözzük, sonkakockákkal összekeverjük, tejszínnel egyszer összerottyantjuk”-variációt. fött krumplival tálalva. ezt az idök folyamán annyival nemesítettem, hogy szerecsendiót is reszeltem rá. nekem így is ízlett, viszont kelbimbó-nemevöket ritkán soha tudtam rákapatni. ellentétben a csöben sült kelbimbóval. pedig a recept nagyon hasonló.

1. kelbimbót megpucol (végét és a legfelsö “nemszép” leveleit eltávolít, a nagyobbakat félbevág), forrásban lévö sósvízben 5 percig föz.

2. ezalatt sonkakockákat pirít és a sütöt 180 °C-ra elömelegít.

 

3. 2dl tejszínnel elkever egy tojást, egy marék parmezánt, sót, frissen örölt fehérborsot és szerecsendiót, amelyet a kelbimbós-sonkára ráönt. 25  percig süt. krumplival tálal.

ennek aztán megveszekedett kelbimbó-nemkedvelök sem fogkan tudni ellenállni.  még akkor sem, ha héjában fött krumplival tálaljuk.

Kategóriák:sütöben sült, zöldség
  1. 8. november 2009 - 23:06

    Én is sokáig azt hittem, hogy nem szeretem, aztán lassan változott. Próbáld ki, ha még nem tetted volna, gesztenyével házasítani. Nagyon izgalmassá válik. Valahogy így:
    http://jokaja.hu/gesztenyes-kelbimbo-koret-2

    • stampoasis
      9. november 2009 - 18:00

      ha hiszed, ha nem, évek óta örizgetek egy ilyen receptet. amikor egyszer francia gesztenyét vettem, akkor kaptam hozzá. az egyik kedvenc szakácskönyvemben tartom könyvjelzöként és akár hányszor kézbe veszem, eszembe jut, hogy ki szeretném próbálni (mi több, ebben a szakácskönyvben is benne van egy hasonló recept). valahogy nekem olyan bizarrnak tünik. biztos azért, mert gesztenyepürével nöttem fel. lassan eljön az ideje;-)

  2. 9. november 2009 - 06:06

    én kifejezetten szeretem a kelmimbót. Sokmindennel házasítottam már, de kedvencem, amikor simán csak pirított morzsába forgatom a megfözött kelbimbót, jó sok tejfölt locsolok rá és eszem és eszem eszem….🙂

    • stampoasis
      9. november 2009 - 18:03

      ezt a morzsázsat is hallotam már, de még sosem vitt “rá a lélek”. vhogy nekem ez is kicsit bizarrnak tünik, de nem tudom, miért. pedig állítólag a karfiollal is müködik:-) még van kelbimbó a hütöben;-)

  3. 9. november 2009 - 14:45

    hmm:D:D a kelbimbó nagyon finom! főleg rakottan! köszi a receptet! megpróbálom majd!

    • stampoasis
      9. november 2009 - 18:04

      reevi, próbáld ki, nagyon finom!!

  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

