Kezdőlap > zöldség > svéd gombasaláta

svéd gombasaláta

6. november 2009 Hozzászólás Go to comments

ki ne emlékezne a 80-as évek hidegbüféinek sztárjára? a napokban olyan szép apró csiperkét láttam, amiröl rögtön a svédgomba jutott eszembe. nem mintha bármikor már csináltam volna, de mégis… 

itthon végignéztem a szakácskönyveim azon részét, amely némi reménnyel kecsegtetett. hiába. egyetlenegy magyar szakácskönyvemben sem volt benne. svéd szakácskönyv híján (és mivel valahogy az a sejtésem, hogy nem tipikus svéd kajáról van szó)  felütöttem anne willan die grosse schule des kochens (ecole de cuisine la varenne,  paris – a fözés nagy iskolája) címü könyvét, amelyet nagyon szeretek, mert rengeteg szisztématikusan rendezett (háttér)ismeretet kínál alapanyagokról, felhasználásukról, egyebekröl. mindemellett a szép fotóival és föként azzal a ténnyel lopta be  magát a szívembe, hogy a mi “ungarische gulasch”-unkat olyan igazi magyar gulyáslevesként írja le, kitérve a különbözö variációkra is. igaz a gulyáslevest sütöben készíti, de ettöl az apróságtól eltekintve recept és a végeredményt mutató fotó igenis tisztességes gulyásleves.  ha majd egyszer lesz egy ilyenem, akkor kipróbálom én is sütöben. addig pedig olyanokat fözök, amelyeket enélkül is meg tudok oldani;-)

anne willan könyvében  persze a svéd gombasalátát nem ezen a néven találtam, hanem az elökelö champignons á la grecque címszó alatt. azt írja, hogy ez a kedvelt elöétel gyakran más zöldségek (gyöngyhagyma, articsóka) társaságában kerül az asztalra.

2 ek olívaolajon egy kis fej hagymát üvegesre dinszteltem, hozzáadtam 15 dkg apróra vágott paradicsomot  (héja nélkül: a paradicsomokat leöntöttem forrásban lévö vízzel, 5 percig lefedve állni hagytam, íyg simán le lehet húzni a  héját), 1 dl fehérbort, 1 ek paradicsompürét, 1 ek citromlevet, sóztam és tekertem rá borsot, néhány szál rozmaringot és oregánót.  miután felfött hozzáadtam 50 dkg megmosott, egészben hagyott gombát (csak a száruk végét vágtam le kicsit). 15-20 perc alatt közepes tüzön puhára föztem. pár órára hütöbe tettem tálaláskor megszórtam jó sok apróra vágott petrezselyemmel. ez a legutolsó lépés nem volt benne anne willan receptjében, de nekem valahogy adta magát hozzá a petrezselyem.

Kategóriák:zöldség Címke: , ,
  1. Még nincs hozzászólás.
  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

