Kezdőlap > gyors, könnyü, sütöben sült > sütöben sült feta

sütöben sült feta

3. november 2009 Hozzászólás Go to comments

az elmúlt napok húsevéseit követöen jól esett végre megint valami könnyebbet enni. a gasztrotipp-en találtam rá fahéj és feta receptjére, amelyhez rögtön kedvet kaptam. nagyon szeretem a fetasajtot, eddig megsütve csak görög-étteremben ettem, úgymond elöételként. ami nekem persze mindig reménytelenül sok volt. nem így a tegnap  esti otthoni sült feta vacsorát illetöen. a friss rukolás-paradicsomsalátán a meleg feta-sajt egy pohár fehérbor kíséretében annyira finom volt, hogy fel is vettem rögtön “könnyü és gyors” vacsorák közé. minimális eröfeszítéssel és nulla konyhai tapasztalattal elkészíthetö, biztos sikert ígérve.

  az elkészítési módot idemásolom, én egy picit változtattam, és a változtatásokat kurzívan írom:

kell hozzá:
feta sajt, lehetőleg eredeti görög, a legjobb amit sós lében úszva árulnak, paradicsom, 1 db friss chili felkarikázva (fahéj és fetánál egy paprika volt megadva), pár szem zöld és fekete olívabogyó,   őrölt bors és friss oregano + rozmaring (eredetileg csak oregánó), olívaolaj

a feta szeleteket ketté vágtam és egy tüzállótálba fektettem egymás mellé. a paradicsomot  negyedelve ráfektettem; a (chili)paprikát karikákra vágtam és a paradicsom+feta tetejére szórtam. picit borsoztam és oreganót+ rozmaringot tettem a tetejére. a feta egyharmadáig felöntöttem olívaolajjal. az egészet lezártam alufóliával és a 200 fokra előmelegíett sütőben 15-20 percig (attól függ mennyit készítünk) sütöttem. a fóliát óvatosan nyitottam fel,  mert a gőz, ami kijön alóla nagyon éget.

én tálaláskor az elözöleg balzsamecettel meglocsolt rukola-paradicsom-salátátra tettem a fetát + paradicsomot +chilit + olívbogyókat a meleg olívaolaj kíséretében és pár szem pirított fenyömaggal szórtam meg. friss kenyérrel tunkoltuk.

  1. 4. november 2009 - 06:38

    A feta így töményen nem nagyon sós?

    • stampoasis
      4. november 2009 - 08:41

      szepyke, valamennyire sós, de nem ehetetlenül. az olívaolaj és a paradicsom kellemesen ellenzi a feta sósságát.

  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

