Kezdőlap > magyaros, menza > menzás meggyszósz – marhahússal és fött krumplival

menzás meggyszósz – marhahússal és fött krumplival

3. november 2009 Hozzászólás Go to comments

a teljes hatás kedvéért képzeljetek alá egy háromszögletü alumíniumtálcát lekerekített sarkokkal… 

tegnapi felhívásomra jobbnál jobb recepteket kaptam. köszönöm szépen mindenkinek, aki megosztotta velem, mit lehet csinálni a maradék vasárnapi marahhúsból. egytöl-egyig minden ötlet nagyon tetszett és kapásból meg is csináltam volna azonnal. másik saját magamnak állított kritériumom az volt, hogy legyen hozzá minden itthon. ennek a meggyszósz eleget is tett, ráadásul egész délután csak arra tudtam gondolni. (lehet, hogy pont ilyen meggyes-kívánós szakaszom van, a múlt héten tejberizst kellett ennem meggyel.) ráadásul premier is volt, mert én még sosem csináltam meggyszószt. az igazat megvallva nincs is konkrét emlékem róla, hogy gyerekkoromban ettem volna. otthon tutira nem volt soha, de arra sem emlékszem, hogy a  menzán lett volna. persze biztos volt, valahonnan ismerem az ízét. így készítettem: egy jó maréknyi  fagyasztott meggyet sajnos csak ennyi volt feltettem fözni annyi vízben, amennyi éppen ellepte. belevágtam még egy fél almát tudom, ez nem egészen autentikus a menzaihoz, de kevésnek találtam csak a meggyet. füszereztem szegfüszeggel, fahéjjal és citromhéjjal, adtam hozzá két evökanál cukrot, amikor felfött hozzákevertem 1,5 dl tejfölt, amelybe elözöleg két teáskanál teljeskiörlésü lisztet tettem. a hökiegyenlítésre nem gondolva kapásból beleöntöttem a lisztes tejfölt, de szerencsére abszolut sima lett. lehet, hogy a teljeskiörlésü lisztnek köszönhetöen?

kíváncsian vártam, mit fog hozzá szólni mr. nokedli ugye a dolog természetéböl adódóan neki nincsenek ilyen jellegü aluminium tálcás menzai emlékei. az elsö falatok után kijelentette, hogy nem gondolta volna, hogy ilyen jó.  aztán még repetázott belöle. a színe miatt szerintem különben a gyerekek is szívesen megennék.

és hogy mi lesz a maradék meggyszószból? elszaladok a boltba, veszek még meggyet, aztán felturbózom a tegnapi szószt gyümölcslevesnek…

  1. 3. november 2009 - 19:03

    Imádtam a menzán ezt a zételt,de adták még barackszósszal is,azzal is finom.

    • stampoasis
      4. november 2009 - 14:58

      nálunk sajnos nem adták, de el tudom képzelni, hogyázzal is finom;-)

  2. 4. november 2009 - 14:43

    Na, én meg a barackszószra nem emlékszem😮 Sosem volt, ez tuti fix!

    Ha még mr. nokedli is ette, sőt repetázott🙂 Remek ötlet a meggy-alma kombó! Nyam!

    • stampoasis
      4. november 2009 - 14:59

      meggy-alma nálam mindig jöhet;-)

  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

