Kezdőlap > elöétel, vkf > XXIX. VKF!!! gördülö gombócok: 1/3: májas-almás trüffel

XXIX. VKF!!! gördülö gombócok: 1/3: májas-almás trüffel

1. november 2009 Hozzászólás Go to comments

bevallom, max felhívásakor a túrógombócon, a kókuszgolyón és a krumpligombócon kívül nemigen jutott más eszembe.  félreértés ne essék, a fentiek mindegyikét nagyon kedvelem, de valahogy nem igazán tartottam egyiket sem igazán eredetinek.mindazonáltal nagyon örülnék, ha az aktuális vkf során végre rálelnék egy olan krumpligombócra, ami még nekem is sikerül. eddigi próbálkozásaim ugyanis katasztrófális ezen a téren nem sok sikerrel jártak.  aztán ahogy teltek a hetek, bukkantam jobbnál-jobb guruló valamikre.

így készül 15 db májas-almás-trüffel: 12 dkg csirkemájat forró olajon 5 perc alatt megsütöttem, meglocsoltam két korty marsalával és 0,5 dl tejszínnel és hagytam egyet rottyanni. amikor kicsit kihült botmixerrel kevertem össze 6 dkg puha vaj, só, bors kíséretében. ezután egy kis almát apró kockákra vágtam és  egy kiskanálnyi vajon 1-2 percet sütöttem. miután kicsit lehült, egy fakanállal a májhoz kevertem. egy éjszakára a hütöbe tettem, másnap golyócskákat formáztam belöle (az elején kicsit nehezen ment) és meghempergettem apróravágott (elötte megpirított) tökmagban.

Kategóriák:elöétel, vkf
  1. 1. november 2009 - 14:03

    De jók ezek a sós trüffelek!

  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

