Kezdőlap > magyaros, magyaros egytálétel, magyaros föétel > happy halloween – tökpörkölt

happy halloween – tökpörkölt

31. október 2009 Hozzászólás Go to comments

pár napja bukkantam rá a tökpörkölt-receptre itt és itt. bár én eddig nem ismertem, rögtön megtetszett és gyorsan ki is kellett próbálnom. aztán jól leizzadtam míg a tököt meghámoztam. a hokaidó-tököt állítólag nem kell ugyan feltétlenül hámozni, mert a héja szétesik fözés közben (amit én öszintén szólva el nem tudok képzelni), én eddig mindig lefarigcsáltam a héját. ha valakinek van erre tapasztalata, örömmel vennék további információt. hámozás nélkül ugyanis még sokkal gyorsabban elkészülne.

tökökegy nagy fej hagymát üvegesre pirítottam egy kevés olívaolajon, ekkor hozzátettem egy gerezd apróra vágott fokhagymát, majd a felkockázott hokaido-tököt (80dkg-1 kg) és 4 nagyobb krumplit. felöntöttem 4 dl zöldségalaplével, tettem hozzá egy jó evökanál paradicsompürét, két babérlevelet, megszórtam örölt pirospaprikával és egy kevés örölt köménymaggal. sóztam, borsoztam. 20 perc alatt lefedve alacsony tüzön készre föztem.

15 perc letelte után hozzátettem még egy-egy fél piros-sárga-narancssárga paprikát, amelyeket nagyobb kockákra vágtam. a végén   a pörkölt harmadát egy külön tálba tettem, botmixerrel pürésítettem és ezzel sürítettem.  egy evökanál balzsamecettel, egy fél citrom reszelt héjával ízesítettem, amikor már elzártam alatta a tüzet. tálaláskor megszórtam friss zsázsával. aki szereti, tehet bele egy kanálka tejfölt is.

IMG_7142

Reklámok
  1. 31. október 2009 - 09:57

    Tetszik! 🙂

  2. 31. október 2009 - 14:36

    Éljen a tök!!! 🙂

  3. 1. november 2009 - 00:08

    Hogy ennek micsoda szép a színe-gyönyörű!!!!
    Off: Nehezen találtam el hozzád, a másik blogod jött fel, de átjöttem onnan ide:)))

    • stampoasis
      1. november 2009 - 08:44

      nekem is nagyon tetszik a színe, olyan igazi melengetö narancssárga. öülök, hogy azért megtaláltál:-)

  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

