Kezdőlap > sütemény > mákos citromtorta

mákos citromtorta

29. október 2009 Hozzászólás Go to comments

gyerekkoromban ki nem állhattam a citromos süteményeket. a krémes citromtortát különösen utáltam. az is lehet persze, hogy csak a citrom-aromát és annak szagát nem bírtam. így aztán évtizedeknek kellett eltelnie, hogy elfogódottság nélkül harapjak egy citromos sütibe. ez a recept aztán a legutolsó kétségeimet is eloszlatta afelöl, hogy lehet-e finom citromosat sütni. a receptet ugyan jamie oliver egyik könyvéböl vettem, de szerintem simán el lehetne adni egy belevaló otthoni nagymama receptjeként is. mondanom sem kell, hogy a roppanó mákszemek még külön izgalmassá teszik ezt a nagyon finom  és szaftos süteményt.

a sütöt 180 °C-ra elömelegítem, egy 20 cm-es tortaformát kibélelek sütöpapírral. 115 g puha vajat kikeverek 115 g porcukorral, majd egyenként hozzáadok 4 tojást, egy kis csipet sót, 180 g örölt mandulát, 30 g mákot (egészben), 1 citrom levét és reszelt héját, 125 g teljes kiörlésü lisztet, 1 tk sütöport. 40 perc alatt megsütöm (tüpróba!)  a sütési  idö felénél kb. alufóliával letakartam, hogy ne égjen meg.  

miután kiveszem a sütöböl, egy hurkapárcikával megszúrkálom több helyen és  a formában hagyom kicsit kihülni és elkészítem a citromszirupot: 100g porcukrot megolvasztok 90 ml citromlében, majd  a citromszirupot kanalanként rálocsolom a még meleg tortára. a szirup a hurkapálcikás lyukakon keresztül szépen átitatja a tortát. amikor már csak éppen hogy langyos, óvatosan kiveszem a formából és a “végleges” helyére (tányér, tortaforma stb.) teszem és hagyom teljesen kihülni. a cukormázhoz 220 g cukrot alaposan összekeverek egy citrom reszelt héjával és levével. a mázt egy kanállal rácsurgatom a tortára.   most már csak ki kell várni, míg a cukormáz megdermed. erösen a hömérséklet függvénye, ez mennyi idöbe telik. ezen idö alatt álljunk ellen a kísértésnek és ne nyalogassuk fel ujjunkkal a tányérra lecsöpögött összes cukormázt. egyrészt még vacsora elött jóllakunk vele, másrészt nem mutat olyan jól a tortás tányéron ujjunk nyoma a cukormázban. 

Kategóriák:sütemény
  1. Eszter
    22. november 2009 - 21:10

    A cukormázhoz nem elírás a 220 g cukor? Az 22 dkg, majd’ negyed kilo, ha nem tévedek.

    • stampoasis
      23. november 2009 - 20:04

      de elírás…, javítom. köszi:-)

    • stampoasis
      23. november 2009 - 20:07

      hú, most néztem utána, tényleg ennyi kell bele. nekem is soknak tünt,de tényleg kell, különben nagyon folyós lenne. hát nem egy diétás süti;-)

  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

