Kezdőlap > gyerekek kedvence, magyaros > túrós-baracklekváros palacsinta

túrós-baracklekváros palacsinta

26. október 2009 Hozzászólás Go to comments

 

mit készít az ember beteg és tulajdonképpen ágybavaló lánya, ha olyat szeretne

a) amit mindenki szemrebbenés nélkül megeszik

b) amit nem kell összevisszafogdosnia, mire elkészül?

a helyes megfejtés: palacsinta. nekem csak meg kellett sütnöm, aztán mindenki maga szedte a tányérjára és tömte magába, ahogy bírta. mi tegnap négyen 19-et tüntettünk el semmi perc alatt: a 11 éves 9 darabbal vette ki a részét, még jó, hogy nekünk is maradt és az is, hogy én csak kettöt tudtam enni. 

mi csak és kizárólag túróval és baracklekvárral esszük.  az itt kapható túró jól kenhetö, nem is kell kikeverni semmivel (mint otthon régen tojássárgájával, vaníliáscukorral stb.). úgy ahogy van, megy a palcsintára, rá egy jó kanál baracklekvár és pillanatokon belül el is tünik, úgy ahogy van.

palacsinta2 tojásról készítettem, csipetnyi sóval és annyi tejjel + liszttel, amennyit felvett (tudom, hogy palacsintasütésben kevésbé jártasak odavannak az ilyen “pontos” receptleírásért, de tényleg nem tudom másként leírni, esetleg “amíg palacsintaszerü tésztát kapunk”?) . hagytam félórát állni, majd hozzákevertem 2 ek napraforgóolajat. nekem ez a titka, hogy miért nem ragad oda, így tanultam otthon és mindig beválik. én elég híg tésztából szoktam sütni, mert csak úgy lesz szép vékony.

ezen alkalomból megkóstoltuk a nyáron eltett baracklekvárt és nem csalódtunk.  pont olyan, amilyen lennie kell: könnyen kenhetö, de nem folyós, az íze pedig egy sárgabarack-kertbe varázsol bennünket. nem beszélve a csodálatos színéröl, amely a napsugarat csempészte be a borongós-öszies hangulatú vasárnapba.

Kategóriák:gyerekek kedvence, magyaros
  1. Még nincs hozzászólás.
  1. 14. március 2011 - 19:34

Vélemény, hozzászólás?

