Kezdőlap > csak ülök és beszélek > engem is elkapott…. ti ilyenkor mit csináltok???

engem is elkapott…. ti ilyenkor mit csináltok???

24. október 2009 Hozzászólás Go to comments

akárhogyan vigyáztam, zsályateát ittam, télikabátba bújtam (még sapkát is tettem a fejemre), mégis utolért egy nemsemmi influenza, vagy mi a csuda. pénteken hajnalban arra ébredtem, hogy nagyon-nagyon fáj a torkom, alig tudtam nyelni – azt is csak fájdalmak árán. reggelre már az orrom is bedugult és a fejem is eléggé zúgott. minden normális ember szépen otthon maradt volna. mivel én nem tartozom a normálisak közé, simán elmentem dolgozni, mintha mi sem lenne. ehhez jött, hogy a munkahelyen megint nagy stressz volt,    ráadásul nekem kellett megint valami komplikált feladatot elvégezni, jobban mondva kijavítani  – ha törik, ha szakad, készen kellett lennie, mert hétfön mese nincs prezentálni kell. elkészülni, ugyan elkészültem vele délután egyig, annak árán, hogy már olyan állapotban jöttem haza, hogy azt se tudtam igazán, hogy érem majd el a negyedik emeletet. valahogy

tetesept

valahogy elértem, aztán már csak fürdövizet voltam képes a kádba engedni, negyedóra elteltével egy nagy kancsó kamillateát készíteni, egy százas papírzsebkendöt magam mellé készítettem volna (de itt csak 10-esek vannak, így abból raktam egy halomnyit magam mellé) és mackónadrágban, –felsöben takaróba bugyolálva vártam, hogy kijöjjön, majd el is múljon…. a folyamatos tüsszögés, orrtisztogatás… persze nem múlt el, dehogy múlt. annyival még rosszabbodott a helyzet, hogy az orrom, a szám és környéke  gyorsan kisebesedett. kenegetni nem is érdemes, mert egyrészt bármit teszek rá, kellemetlenül csíp, másrészt 30 másodpercen belül úgy is megint orrot kell fújnom, és olyankor szépen leszedem az éppen felkent krémet. emellett a fejem is zúg egyfolytában, mint a gözmozdony. ma reggeltöl pedig néha remekül köhögök is.

jó lenne tudni, hogy ilyenkor mit lehet csinálni, tegnap este már nyolckor ágyba bújtam, ma reggel nyolcig  kisebb-nagyobb megszakításokkal ágyban voltam. most nem fekhetek le már megint…? tévét vagy valami filmet nézni nem tudok, attól a fejem mégjobban fáj. olvasni is képtelen vagyok.  a legjobb az lenne, ha lefeküdnék, aludnék egy nagyot és újra minden panaszok nélkül ébrednék fel… ennek a valószínüsége mondjuk egyenlö a nullával… na de mihez kezdjek…???

Kategóriák:csak ülök és beszélek Címke:
  1. Eszter
    24. október 2009 - 09:38

    A mitcsinálás nehéz kérdés, én ilyenkor leginkább unatkozni meg bóbiskolni szoktam, illetve a macskával játszom, ha hajlandó odajönni. Viszont napi 2000 mg C-vitamin ilyenkor nem túlzás, és viszonylag hamar segít is.
    Vannak még az izzasztós módszerek, valamilyen módon el kell érni, hogy az átlagnál jobban izzadjon az ember, és akkor takarókkal-jól felöltözve erre rá kell játszani. Ezek a módszerek pl. a Kalmopirin (? így kell leírni?) bevétele, alkohol vagy izzadásserkentő tea ivása. Én az elsőre (de az ott nincs) vagy pláne az utolsóra szavaznék. Köhögésre külön szirup vagy köptető (lándzsás útifű).

    Gyógyulj meg hamar! Holnapra már tuti jobb lesz.

  2. 24. október 2009 - 10:33

    húúú…. jobbulást…
    én ha nem múlik dokihoz megyek (ált. kivároma 3 napot), addig pedig vazelin az orromra, c-vitamin, lázcsillapító, ha kell, orrcsepp, kanapé, tea, takaró, és a kedvenc sorozatom maratoni bámulása.
    köhögésre jóa hársfatea, köptető hatású, meg nyugtat, szóval kicsit altat is.

  3. 24. október 2009 - 10:49

    Mielöbbi gyors gyógyulást!
    Sok VitaminC és sok folyadék! Mindenképp feküdj és ne törödj semmivel!!!!!

  4. 24. október 2009 - 21:12

    Szia, a torkodra mindenképpen a naponta többszöri nagyon sós /akkor jó, hamár szinte ihatatlanul sós/ vízzel való öblögetés csodát tesz! Baktériumölő, ellentétben a mézes teával, ami ugyan jólesik, de nem tesz jót…
    A többire pedig mindenképpen akár 2x-3x naponta nagyon forróvized tus, és utána jól bugyoláld be magad. És persze nyomasd a C vitamint.
    Jobbulást kívánok!

  5. Makka
    25. október 2009 - 08:48

    Szia!
    Sajnálattal olvasom… Ezzel aztán tényleg nem nagyon lehet mit csinálni, ki kell várni, hogy elmúljon.
    Az orrodra kenj Bepanthent, az tuti segít, én csak azt használom ilyenkor, egészen biztosan nem csíp.

  6. stampoasis
    25. október 2009 - 09:40

    köszönöm szépen a tippeket, igyekszem mindent kipróbálni, valami csak segít. vagy ha nem, hát nem ültem tétlenül;-)

    @eszter: a c-vitamin bevitelt igyekszem kétóránként egy friss citromlével (a reggeli amúgyis szokásos 2 narancs leve mellett) fedni. köhögésre acc-valamit szedek tegnaptól. azzal az eredménnyel, hogy most aztán igazán rondán köhögök és rendesen fáj is, de érzem, hogy kezd fel az a sokminden fellazulni és ez jó. ma reggel még bekentem a mellkasomat tiris-balzsammal és most bebeszélem magamnak, hogy az is, hú de sokat segít.

    @lilla: nagyon jól összefoglaltad, milyen sorrendeben, mit lehet csinálni;-) csak a tévézést nem sikerült beépíteni. komolyan a fejfájásom erösödött töle. aztán kikapcsoltam és máris jobb lett;-)

    @ancsika: annyit iszom, hogy lassan már béka nö a hasamban – bár nem tudom a békák szeretik-e a zsálya-, a kamilla- és ahársfateát?

    @latsia: a sós toroköblögetésröl még sosem hallottam. igaz arról már igen, hogy orrot is hasznos öblögetni sósvízzel. még egy kicsit gyözködöm magad, hogy kipróbáljam.

    @makka: igen, nekem is a bepanthenon a tuti-tippem orra ilyenkor – olyan jól néz ki az ember azzal a zsíros-fénylö izével az orrán *hihi*, de tényleg segít és nem csíp. sajnos most nincs itthon és nem is gondoltam rá, hogy tegnap vetessek:-( elöbányásztam viszont egyik kézitáskám mélyéröl egy kicsi ajakra való bepanthent, most azzal kenegetem az orromat és a fél képemet. segít az is;-)

  7. cricri
    26. október 2009 - 01:58

    Szia!
    Az én alternatív módszerem sajnos csak Magyarországon működik, de azért leírom, ha nem bánod! Fészkeld be magad a tévé elé, minden szükséges gyógy-kellékeddel, merthogy nem ugrálunk öt percenként fel!! Innentől rém egyszerű a feladat: szemeket a képernyőre tapasztani és bámulni. (Gyors hatás elérése érdekében javasolt nem kapcsolgatni, főleg, ha kifogtunk egy délutáni talk-show-t, esetleg egy zebrabőrbe bújtatott showman-t. De ezzel óvatosan, mert még maradandó károsodást okoz!!)A hatásmechanizmus egyszerű: max. harmadnapra az emberlánya eléri azt a pontot, hogy bármit, csak EZT NE! Mint tudjuk, ha fáj vmi, egy nagyobb fájdalom hatására a kisebb fájdalom megszűnik problémának lenni. Itt is ez a helyzet. Mikor a szervezeted (ép elméd) már nem tudja tolerálni a blőd, unalmas, folyton ismételt, ráadásul reklámmal a duplája időtartamra feltúrbózott műsorokat, csodák-csodájára szinte magától meggyógyulsz! Lehet, hogy még picit folyni fog az orrod, de az nem nagy ügy, orrot fújni lehet a zsúfolt buszon is (eldőlni a tömegtől úgysem tudsz, nyugodtan használhatod akár mind a két kezed a művelethez. Továbbá így senki nem vádolhat önzéssel, hiszen megosztod másokkal amid van!!!) – hidd el, bármit elviselsz odakint a nagyvilágban, csak ne kelljen tovább “élvezned” a magyar csatornák “remekbeszabott”, “szórakoztató” műsorait!!!!
    Ha végül semmi külhoni praktika nem válik be, és elég bátor, meg persze elég mazochista vagy, nálam kikúrálhatod magad!!(De cserébe Te főzől!!!!!!!!!!!!)
    Mielőbbi gyógyulást!

  8. 26. október 2009 - 07:49

    egyetértek cricrivel :D:D. gyilkos a tv műsor, inkább elmész dolgozni.
    Viszont az én immunerősítőm az egy gerezd fokhagyma egy evőkanál mézzel! (a fokhagyma persze összetörve!) kell gyomor hozzá, de két napon keresztül 3x bevéve csodát tesz! (legalábbis nálam!)

  9. stampoasis
    26. október 2009 - 12:56

    @cricri: jót mulattam szemléletes kúra-leírásodon. hidd el, itt is simán müködne. jó, mondjuk tényleg le kellene ragasztanom az arte és a 3sat program-gombjait. én különben pont ezért nem nézek soha tévét, már azt sem tudom, hogy kell bekapcsolni;-)

    @seema: a fokhagymát, most hogy eszembe juttattad, én is hallottam már. mondjuk ma én elmentem dolgozni, de jobbnak láttam délben haza is jönni, olyan sz….. voltam. délután irány a doki:-(

  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

