Kezdőlap > föétel, krumpli, tojás > tortilla de patatas – spanyol krumplis rántotta

tortilla de patatas – spanyol krumplis rántotta

22. október 2009 Hozzászólás Go to comments

lehet, hogy nem egészen autentikus, de nagyon praktikus arra az esetre, ha éppen megint nem volt idönk munka után bevásárolni. mert néhány szem krumpli, egy hagyma  és pár tojás ugye csak szokott lenni mindig otthon. ha még egy csomag lejárt szavatosságú sonkakocka is van a hütöben, és egy maréknyi mélyhütött kukorica a mélyhütö legesleghátsó bugyraiban, akkor aztán tényleg fejedelmi vacsorát tehetünk az asztalra.

ma este nálunk a fentiek szerint majdnem minden elöfeltétele megvolt a fejedelmi spanyol vacsorának. kivételt csak a tojás képezett, amit csak akkor vettem észre, amikor a tojásokat kellett volna felvernem és ráütnöm a krumplira (csak 2 db volt, de 4 kellett volna).  csak azért nem volt ciki a szomszédba becsengetni, mert szomszédasszonyom éppen 10 perccel azelött csengetett nálunk, ö ugyanis ma este curryt kezdett fözni – csak hagymája nem volt.

2 személyre 5 db közepes krumplit meghámoztam, vékonyra szeleteltem, 5 perc alatt félpuhára föztem. lecsöpögtetve olívaolajon egy vékonyra szeletelt vöröshagyma és a sonkakockák kíséretében 8-10 perc alatt megpirítottam (ezen idö pont elég volt a hiányzó 2  tojás szomszédban való beszerzésére), majd sóztam, borsoztam, petrezselyemzöldeztem (flancolásképpen a kukoricát és még néhány apróra vágott szárított paradicsomot is beletettem), ráöntöttem a felvert tojásokat és fedö alatt 10 percet közepes höfokon tovább sütöttem, omlett módjára, nem keverve, csak rázogatva.  ekkor a tortillát egy elömelegített tányérra csúsztattam,   a tányért lefedtem a serpenyövel és fejjel lefelé borítva visszacsúsztattam a serpenyöbe, hogy a másik oldala is megsülhessen. mi még melegen ettük, de azt tartják, hogy  hidegen is finom. az utóbbit majd  tesztelem holnap a müanyag kis ebédes dobozomból. ma este melegen, egy pohár spanyol vörösborral jóízü vacsora volt.  

Kategóriák:föétel, krumpli, tojás
  1. Még nincs hozzászólás.
  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

