Kezdőlap > gyors, könnyü, sütemény > csokis-pekándiós-cookies

csokis-pekándiós-cookies

19. október 2009 Hozzászólás Go to comments

Kopie von IMG_6572végre sikerült egy igazán jó kekszet sütnöm. elökészítéssel, sütéssel együtt 40 percbe sem telt és az íze…..  csak még azt kell megtanulnom, hogyan kell gombócokat formálni ebböl a ragacsos (de ettöl eltekintve nyersen is nagyon finom) tésztából. nemhogy gombócokat nem tudtam különben formálni, de el sem tudtam volna azokat lapogatni. így aztán nem akartam húzni-halasztani az idöt (a recept szerint könnyen + gyorsan elkészíthetö kekszröl lévén szó): fogtam egy evökanalat és igyekeztem egy kiskanállal formás halmokat tologatni a sütöpapírral bélelt tepsire:

30 darabhoz szükséges:

6 dkg keserü csokoládé, 3 dkg pekándió (mindkettönek a felét megöröltem, másik felét durvára vágtam), 12,5 dkg teljeskiörlésü búzaliszt, 1 tk sütöpor, 1 csipet só, 12,5 puha vaj, 7,5 dkg barnacukor, 1 tojás, 1 tl cukorszirup, csipetnyi fahéj

egy tálban habosra kevertem a vajat a cukorral, hozzáadtam a tojást, a cukorszirupot, a sót és a fahéjat, majd felváltva a sütöporral összekevert lisztet és a diót+csokoládét. a fent említett módon telerakosgatott tepsit 180 fokra elömelegített sütöbe toltam. 15 percig sütöttem.  

 

ha valakinek valamilyen tuti-tipppje van, hogyan lehet gombócokat formálni az efféle tésztából, szívesen fogadom. addig is két kanállal fogom rakosgatni…

Kategóriák:gyors, könnyü, sütemény
  1. 19. október 2009 - 07:47

    Az én “vesszőparipám” az ilyesmik formázásához a keksznyomó:
    http://dulmina.blogspot.com/2008/01/kincs-kincs-risi-kincs.html
    Igaz, akkor a tésztába kerülő összes csokit és diót darálni kell, a tetejére, díszítésbe kerülhet csak darabosan. Tippem szerint ez kb. az a tésztaállag, amit nagyon szépen ki lehet nyomni (ha mégse pont jó, akkor se sok igazítást igényel).

  2. cricri
    19. október 2009 - 07:57

    Az 1 tl cukorszirup mit takar? 1 tk-t akartál írni, csak elütötted? Vagy dl? Vagy vmi más?

  3. 19. október 2009 - 08:19

    @dulmina, köszönöm a tippet. ilyesmit eddig csak müanygabol láttam, ami nem gyözött meg. majd fogom nézni a bolhapiacon, hátha sikerül elkapnom egy békebelí gyátmányt;-)

    @cricri: a 1tl 1 tk (=teáskanál; németül: teelöffel) lett volna, ha nem ütöttem volna félre.

  4. 19. október 2009 - 11:45

    Noki én vettem kifejezetten Plätzchen adagolót. Na, az szuper!
    Majd, ha összefutunk msn-en küldök róla egy fotót!

  5. 1. november 2009 - 13:21

    Fagyigombócoló? Nem tudom mi a hivatalaos neve.😀

    • stampoasis
      1. november 2009 - 13:28

      jaj, ez tuti ötlet! de én se tudom, mi a neve… viszont kapásból megértettem, mire gondoltál….

  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

