Kezdőlap > csirkecomb, hús > indiai vajas csirke – chicken korma á la gaby

indiai vajas csirke – chicken korma á la gaby

8. október 2009 Hozzászólás Go to comments

2009 09 17_0381nem mondhatnám, hogy kifejezetten odavagyok az indiai konyháért. ennek egyik oka a koriander, amit egyszerüen nem tudok megenni. (ezúton is köszönöm gaby barátnömnek, hogy tekintettel volt erre a vacsora elkészítésénél). nem kifejezetten diétás étel, de nem érdemes kevesebb vajjal készíteni, mert akkor ugye  nem olyan, amilyennek lennie kell. és csak feleannyira finom. érdemes belöle dupla mennyiséget készíteni, mert jól lehet mélyhüteni (csak akkor a tejszín ill. a joghurt nélkül tegyük el).2009 09 17_0380

a csirkecombokat (4 személyre nálam ez 4 alsócomb + 4 felsöcomb + a biztonság kedvéért 2 csirkemell volt) mogyoróolajon (ha nincs, lehet olajon is, vagy ghín, ekkor érdemes majd a vajhoz egy evökanálnyi mogyoróvajat is tenni) elöresütöttem, míg egy kis színt kaptak, majd egy tányérra szedtem. ugyanabba a serpenyöbe tettem két jó nagy evökanál vajat, majd rászórtam egy evökanál madras curryt, kardamomot, római köményt és chilipelyhet (ezutóbbi hármat elözöleg egy kis serpenyöben zsiradék hozzáadása nélkül óvatosan megpirítottam, majd mozsárban összetörtem), egy apróra vágott fokhagymagerezdet – mindezeket pár percig pirítottam, figyelve, hogy ne égjen meg. ezután egy evökanál paradicsompürét és egy evökanál frissen reszelt gyömbért tettem hozzá, majd mindezeket  kevés víz hozzáadásával  alaposan összekevertem. visszatettem a húsokat a serpenyöbe, beledobtam  2 fahéjrudacskát, megsóztam, lefedtem  és egy órát hagytam alacsony fokozaton föni. néha öntöttem alá egy kevés vizet. 45 perc után a húsok mellé tettem személyenként egy nagyobb paradicsomot. amikor a combokról már jól láthatóan kezdett leválni a hús ill. a bör, elzártam. a húsokat megint kiszedtem és melegen tartottam. a szószhoz kevertem 1 dl tejszínt és 3 dl joghurtot, fehér borsot tekertem rá és meggyözödtem róla, hogy minden stimmel. párolt bazmati-rizzsel és egy zöld salátával ettük. az összhaás kedvéért én petrezselyemmel szórtam meg, de aki szereti, a koriander hozzá az igazi.

Kategóriák:csirkecomb, hús
  1. 8. október 2009 - 14:10

    hmm, nagyon finomnak tűnik! az indiai konyha annyira izgalmasan fűszerez!

  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

