rakott kelkáposzta

4. október 2009 Hozzászólás Go to comments

IMG_3828

ugyan nem sikerült olyan szép menzai kockára vágottra, de így is megettük az egész tepsivel: ebédre és vacsorára. már írtam, hogy az öszi idö beköszöntével egyre inkább a meleg(ítö) ételekre vágyom.  tegnap  12 °C-nál nem volt több odakinn, ráadásul egész nap erös szél fújt, amihez  koraestétöl zuhogott is egész éjjel.

érdekes módon nem találtam meg a rakott kelkáposzta receptjét, pedig 3 könyvben is utánanéztem. így úgy csináltam, ahogyan gondoltam:

50 dkg darált marhahúst hagymával és fokhagymával összepirítottam egy evökanálnyi ghín, sóztam, borsoztam, paprikáztam, adtam hozzá egy csipet örölt köményt (a kelkáposzta emésztésére való tekintettel). ezalatt épp meg is fött 10 dkg rizs, plusz egy kisebb kelkáposztát is sikerült csíkokra vágnom. ugyan emlékeimben ott motoszkált, hogy mintha a kelkáposztát meg is kellett volna fözni, de egyrészt nem akartam pepecselni vele, másrészt gondoltam, hogy  a forró sütöben eltöltött idö elég lesz a káposztának is.

IMG_3809

egy kivajazott magasabb tepsibe tettem egy réteg kelkáposztát, rizst, darálthúst, meglocsoltam tejföl és tejszín keverékével, majd megismételtem mindezt, úgyhogy a tetejére kelkáposzta, majd tejfölös tejszin jusson. alufóliával lefedve 50 percet sütöttem.  ezalatt nem nyugodva megnéztem az interneten, hogyan is kell(ett) volna készíteni. minden receptben az volt, hogy a kelkáposztát elö kell fözni. annyira izgultam aztán emiatt, hogy félidöben egy fél csészényi alaplevet öntöttem a tepsibe – legyen miben párolódni a káposztának. ugyanekkor levettem az alufóliát is, hogy a teteje pirosra sülhessen.

tanulság: a kelkáposzta remekül megpuhult – a tetejére pedig érdemess ügyelni, mert nemcsak a tejföl kap gyorsan színt, hanem a kikandikáló kelkáposztacsíkok is. 

forrón, egy kis plusz tejföllel meglocsolva ettük.

  1. Makka
    4. október 2009 - 17:13

    Szia!
    Imádom a rakott kelkáposztát, a rakott savanyú káposztát is. Igazából minden rakott cuccot.:)
    Írtad, hogy nem találtad a receptet és nem tudod, meg kell-e főzni a kelt előbb. Én úgy szoktam, hogy köménymaggal, sóval, borssal ízesített vízben felforralom, 2-3 percig főzöm, majd leszűrve használom fel. Ez nem feltétlen szükséges, de hamarabb kész van a sütőben, és nem kell attól félni, hogy megég a káposzta.

  2. 4. október 2009 - 18:35

    Szerintem jól csináltad, finom!! Csak a menzán áll össze kockákra, nálam sem….

  1. 7. október 2009 - 07:37

Vélemény, hozzászólás?

