Kezdőlap > exotisch, krumpli > krumpli-curry

krumpli-curry

1. október 2009 Hozzászólás Go to comments

2009 09 27_1966_neubiztos az ösz tehet róla, hogy az elmúlt napokban egyik krumplis ételt készítem a másik után. talán még sosem föztem ennyi krumplifélét, ilyen változatosan, egységnyi idö alatt. tegnap egy indiai jellegü curry került az asztalra. elkészítése roppant egyszerü, curry-szerelmesek imádni fogják. mr R. 10 pontosra értékelte, ami nála ebben az esetben különösen nagy szó, hiszen több évet töltött ázsiában, így van összehasonlítási alapja böven. utólag be is vallhatom, hogy ezzel a vacsorával kedvébe szerettem volna járni, ami remekül sikerült.  

hozzávalók 4 személyre:

40 dkg kockákra vágott csirkemell

2 ek ghí + 1 ek (földimogyoró)olaj

1-1 1/2 ek madras-curry

1 nagy lilahagyma félbevágva és felkarikázva

1 fokhagymagerezd

25 dkg krumpli (felkockázva)

25 dkg édes krumpli (felkockázva)

1 citromfüszál (kicsit szétnyomkodva)

1 ek paradicsompüré

2 dl kókusztej

4 dl csirke-alaplé

só, bors, korianderzöld, 1 ek kesúdió apróra vagdalva

a csirkemellett összekevertem egy evökanál olajjal (sima étolaj is jó, de akkor érdemes a szószba majd egy fél evökanál mogyorókrémet keverni) és egy fél kanál curryvel. a felforrósított ghín megpirítottam a húst, hozzáadva a citromfüvet. kiszedtem egy tányérra és félretettem.  ugyanabban a serpenyöben kicsit megpirítottam a hagymát és a fokhagymát, hozzáadtam a maradék curryt, hagytam kicsit pirulni, majd a jött a paradicsompüré, egy kevés alaplé és az apróra vágott (édes)krumplikockák. felöntöttem kókusztejjel és a maradék alaplével, lefedve alacsony tüzön 10-15 percet hagytam föni. ekkor hozzáadtam a húst, sóztam, borsoztam és további 5 percet föztem. korianderzöld helyett (ez az egyetlen zöldfüszer, amilyet semmilyen formában nem szeretek, ill. képtelen vagyok megenni – igaz a curry-keverékben is van egy kevés, de abban valahogy nem dominál az íze, így az okés) én petrezselyemmel és kesúdióval megszórva tálaltam. rizzsel, mert mr. R. szerint a curry csak rizzsel az igazi.

Kategóriák:exotisch, krumpli
  1. Még nincs hozzászólás.
  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

