kókuszos golyók

13. szeptember 2009 Hozzászólás Go to comments

IMG_1621

mit csinál az ember egy kevés maradék rizzsel? én a magam részéröl el szoktam tenni a hütöbe, annak is leghátsó sarkába,  hogy aztán néhány nap elteltével a szemetesbe vándoroljon. így ez a maradékrizs-kérdés amolyan költöi volt, most dobjuk ki vagy pár nap múlva alapon. amióta felfedeztem ancsika egyik csínytevését  (konyhait természetesen), már vártam arra, hogy mikor lesz végre egy kis rizsmaradék. gyorsan megnéztem, hogyan is készültek az ö EB-golyói, aztán megnéztem, mi van ebböl nekem itthon. így születtek meg és ilyenek lettek aztán az én kókuszos golyóim:

IMG_1629

kétféle készült: egy csodálatosan szép lila kiadás amely színét (a képen kevésbé látszik sajnos)  a nyáron készült áfonyalekvártól kapta. a másik a sárgabaracklekvártól lett  narancssárga. mindkét lekvár ma került elöször kipróbálásra – és mindkettö kiállta a külsö-, a szín-, az állag-, na és az ízpróbát.

a hozzávalók, ahogyan én készítettem:

2 marék fött, kihült rizs

2 marék darált kesúdió

(esetleg 2-4 ek darált zabpehely)

2 ek lekvár (áfonya/ sárgabarack)

2 ek apróra vágott szárított gyümölcs(tözegáfonya/ sárgabarack)

10 dkg kókuszreszelék

a hozzávalókat a kókuszreszelék nélkül egy fakanállal óvatosan összekevertem. érdemes a lekvárt fokozatosan hozzáadni, nem úgy mint én, aki az összeset egyböl belekevertem. így kellett még hozzá egy kis állományjavító-zabpehely, mert nem akartam még több diót hozzáadni, és szerintem a lekvár édességét is kellemesen tompítja. apró (!) golyókat formáztam, amelyek elsökörben nem fértek bele a papírkapszlikba. így még egyszer összegyúrtam, hogy kisebbeket formáljak. ha csak egyfélét készítünk, plána ha nem kétszer formázzuk, nagyon gyorsan összeállítható, de jót tesz a golyóknak, ha fogyasztás elött pár órát a hütöben töltenek.  ja, a barackosat kakaóporos kókuszban forgattam meg.

IMG_1637

ár: € 2,00 kb. 30 db lesz belöle

Reklámok
  1. puhoferenc
    13. szeptember 2009 - 12:53

    Jól néz ki

  2. eszter
    13. szeptember 2009 - 15:05

    Szerintem is.

  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

