Kezdőlap > zöldség > zeller au gratin

zeller au gratin

11. szeptember 2009 Hozzászólás Go to comments

IMG_1426

nagyon szeretem a zellert, fözve-sütve, akár dominál (pl. zellerkrémleves), akár csak aláhúzza az étel ízét (pl. töltött paprika). szeretem a gumóját, a zöldjét, a fehérítözeller szárát. ha mégis egy kedvencet kellene választanom, az a sült zellergumó lenne a következö módon elkészítve:

IMG_1474személyenként 1 zellergumót 10 perc alatt sós vízben félpuhára fözünk. ujjnyi vastag szeletekre vágjuk, kivajazott tüzálló tálba tesszük, megöntözzük a következökböl készült mártással: 1-1,5 dl fözölé, 1 ek olvasztott vaj, 2 tk liszt, 1 ek apróra vágott kapribogyó, só, bors, szerecsendió. megszórjuk parmezánnal és zsemlemorzsával, majd 200 °C-on 20-30 percet sütjük.   én magában is simán megtudok enni belöle 1-2 zellergumót, de egy kis sült hús mellé is kiváló köret volt.

IMG_1481

Kategóriák:zöldség
  1. Makka
    12. szeptember 2009 - 10:34

    A zellert minden formájában nagyon szeretem. Ettől a recepttől meg borzasztóan megéheztem.:)

  2. Makka
    12. szeptember 2009 - 10:36

    Egyre szebb a blogod, én is csinálgatom itt, hogy készen legyen majd a nagy költözésre.

  3. Makka
    12. szeptember 2009 - 10:40

    Ja, és még az akartam kérdezni, hogy végződött a fagyigépes ügy?

  4. 12. szeptember 2009 - 15:00

    szia makka, köszönöm a blog-bókot:-) lassan kezdem az enyémnek érezni és egyre jobban rájövök, hogy mit is szeretnék, csak még nem tudok egy csomó minden technikai részletet – de ez wordpress-töl független. az a legnagyobb baj, hogy vagy idöm nincs, vagy ha eggy kicsi van/lenne,akkor elbóklászok a neten erre-arra.

    a fagyigép úgy végzödött, hogy visszaküldtem, visszakaptam a pénzt – ezzel a részével minden zökkenömentesen ment. aztán mindenütt kerestem fagyigépet, összehasonlítgattam az árakat, kínálatot, hogy megint ugyanannál a gépnél kössek ki és megint az ebay-en vegyem, mert ott annyira sokkal olcsóbb volt, hogy muszáj volt még egyszer megpróbálnom. ezúton minden simán ment. a gép remekül müködik. a 2. receptnél kicsit megakadtam (túrófagyi), mert nálunk ez nagyon bejött, de mégsem tehetem fel többször. de maajd még biztos fogok mással is próbálkozni.

  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

