Kezdőlap > föétel, fözelék, gyors, könnyü, magyaros föétel, menza > szeret – nem szeret: töfközelék pörkölttel – cukkiniböl

szeret – nem szeret: töfközelék pörkölttel – cukkiniböl

6. szeptember 2009 Hozzászólás Go to comments

IMG_1266

a tökfözelék polarizálja a magyar lakosságot: gyerekként van aki szereti, van aki nem. általában az utóbbi.  aztán felnött korban valahogy megszereti az ember. lehet, hogy a tökfözelékhez is fel kell nöni? persze ha visszaemlékszem gyerekkorom menzai sápadt tökfözelékeire a csimbókos sertéspörköltnek nevezett valamivel a tetején – hát nekem sem volt kedvenc ételem az biztos. otthon viszont mindig finom volt, legtöbbször csirkemájjal a tetején. amit viszont régen nem nagyon szerettem, az a kapor volt. egy kevés elment, söt hiányzott, ha nem volt (mint pl. a menzán),  de semmiképpen sem szerettem, ha dominált a kapor íze. úgy látszik, nekem ahhoz kellett felnönöm. ami egész jól sikerült, mert a tegnapi tökfözelékbe belekerült egy egész csokorral – és nagyon ízlett. jó hír a tökellenzöknek, hogy lehet cukkiniböl is készíteni. nekem muszáj, mert itt nem lehet rendes tököt kapni.  talán furcsán hangzik, hiszen nem tartozik az otthoni klasszikus  vendégváró-ételek közé, de itt többször “teszteltem vendégeken” és büszkén jelenthetem ki, hogy eddig mindenkinek nagyon ízlett  és nem volt olyan, hogy valaki ne repetázott volna belöle. mr. R. tegnap azt állította, hogy a TOP 3 ételeinek egyike. én a legjobban a pörkölt zaftját szeretem friss kenyérrel óvatosan kitunkolni, hogy a kenyér piros legyen…. azt hiszem, ez még olyan menzai emlék…

IMG_1260 2 személyre: 1 kis fej hagymát kevés olajon megfuttatok, késhegynyi örölt pirospaprika megszórok, ráteszem a 6 legyalult közepes cukkinit és  kevés só + kevés víz hozzáadásával puhára fözöm. ez kb. annyi ideig tart, míg  1 ek lisztet elkeverek 1 dl tejszínnel + 1 dl tejföllel, majd hökiegyenlítéssel behabarom a cukkinifözeléket, egyszer felfözöm, majd hozzáadom a kaprot és  a kikapcsolt tüzhelyen állni hagyom.

a pörkölthöz egy kevés olajon üvegesre pirítok egy nagy fej apróra vágott vöröshagymát, sok-sok pirospaprikával megszórom, kevés vízzel felöntöm és hozzáadom a félkiló felkockázott csirkemellet. megpirítom, sózom, adok hozzá egy csipet köményt és ha szükségesnek látom, egy kevés vizet. fedö alatt “zsírjára” sütöm (már amennyire csirkemellett zsírjára lehet sütni).

ár:  € 5,00 – ebböl az adagból mi kétszer ettünk…

Vélemény, hozzászólás?

