Kezdőoldal > desszert, sütemény > mogyoróvajas keksz

mogyoróvajas keksz

31. augusztus 2009 Hozzászólás Go to comments

IMG_0992flat-cat mogyorós kekszes receptjét olvasva jutott eszembe, hogy van nekem is valahol egy megkezdett üveg mogyoróvajam. régen megeszegettem volt magában is, de ha nincs a szemem elött, nem szoktam rá gondolni,, hogy valahol a a spájz leghátuljában talán lenne egy üveg…

hozzávalók: 10 dkg puha vaj, 15 dkg mogyoróvaj (nállam bolti, volt, de most hogy tudom, milyen könnyen készíthetö…. hajaj…), 20 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt, 15 dkg nádcukor, 1 nagy tojás, 1 tk fahéj, 2 csipetnyi szűk  szódabikarbóna

minden hozzávalót összegyúrtam, a lisztet elözöleg elkevertem a szódabikarbónával.

nagyobb diónyi gombócokat formáztam a masszából, sütőpapírral bélelt tepsibe rakosgattam egymástól tisztes távolságra és lelapítgattam. 180 °C-on 16 percet sütöttem.

amit legközelebb másként csinálok: mielött elkezdek sütni, megnézem, mennyi mogyoróvaj van itthon (csak 10 dkg volt – kipótoltam 5 dkg kesúdióval). ellenörzöm, van-e elég sütöpapír (nem volt). ezenkívül majd gyakorlom a flat-cat á la stahl-féle keksz-alakítgatás egy poháraljával. talán akkor az enyémek is keksz alakúra sikerednek és nem fasírt-formájúra…

az illatuk mennyei, már nagyon várom a reggelt, hogy a munkahelyi kávémhoz ropogtassam…

Kategóriák:desszert, sütemény
  1. Még nincs hozzászólás.
  1. 22. november 2009 - 21:55

Vélemény, hozzászólás?

